Wpis z mikrobloga

Jak to jest z tym pomiarem spalin na przeglądach, robią to, nie robią, jak bardzo się przyczepiają? Mam Saaba 9-3 z 2005 i kusi mnie wywalić z niego egr i katalizator bo ma już w okolicach 300k przebiegu więc i żywot tych filtrów powoli się będzie kończył, ale zastanawiam się jak wielkim to będzie problemem przy przeglądzie

#samochody #motoryzacja
  • 25
  • Odpowiedz
@robertx: w zyciu nie widzialem nawet przyrzadow do pomiaru spalin xD ale ja z lublina jestem, moze w warszawie praktykują takie rzeczy. To sobie do pruszkowa pojedziesz :DDDDD
  • Odpowiedz
@robertx: Gdzies czytalem, ale podkreslam ze niekoniecznie musi to byc prawda, ze w tych urzadzenia do pomiaru spalin siedza dosc delikatne filtry i ogolnie calosc jest no tak srednio odporna na zuzycie. Trzeba to wymieniac, czyscic, robic przeglady i legalizacje. Stad moze wynikac niechcec do stosowania tego urzadzenia.
Oczywiscie o ile samochod na kanale nie "pierdnie" klebem sadzy.

Ja spotkalem sie raz, jak pojechalem do diagnosty i zaplacilem mu za
  • Odpowiedz
@robertx: Nie wyrzucaj. Policja teraz nagminnie zabiera dowody za wycięte katy i dpfy. Jak Ci zabiorą dowód po czymś takim to go nie odzyskasz dopóki nie przywrócisz wszystko do stanu jak z fabryki :)
  • Odpowiedz
@robertx: nie wiem jak z EGR, ale zamiast kata możesz dać puszke imitującą kata, tzw. "sportowy katalizator" ( ͡° ͜ʖ ͡°) A co do badania spalin to się nie spotkałem, mi nigdy nie sprawdzali i nie słyszałem żeby komuś sprawdzali, ale ja w sumie nigdy nie robiłem przeglądu gruza
  • Odpowiedz
@robertx: egru nie warto usuwać. chyba że się psuje i z tego powodu, ale tylko to zaszkodzi.
jedynie gdzie warto usuwać EGR to stare diesle gdzie miały egr mechaniczny na podciśnienie.
  • Odpowiedz
@robertx wszyscy piszą, że nie sprawdzają. A ja napiszę, że od kiedy mam bmw troche porobiona to sprawdzaja za kazdym razem. Mam kata sportowego wiec na oko pucha jest, wydech caly porobiony ale miesci sie w normach głośności. Na testach spalin tylko jedna norma jest zawyzona a reszta ok, ale i tak zawsze problem byl. Od kilku lat mechanik zalatwia mi przeglad i mam spokoj :)
Więc jesli nic nie widac
  • Odpowiedz
  • 0
@ziomus13: Jesteś w stanie podrzucić jakieś dane ile tych dowodów zabrali w ciągu roku czy coś?

@JuneJohn @r5678 @lostname "Lepiej dołóż drugie tyle i kup coś porządnego" znowu zadziałało xD Zacząłem od tego że chce wyciąć katalizator a "przy okazji" zrobię cały downpipe więc temat rozwiązany. A przeglądy "tradycyjnie" na wszelki wypadek
  • Odpowiedz
  • 1
@r5678: Mógłbyś wytłumaczyć w jaki sposób EGR nawet w silnikach benzynowych po 20 latach lepiej zostawić niż wyrzucić? Zwłaszcza, że one mają żywotnośc w okolicach 300k a ja do tego przebiegu dobijam
  • Odpowiedz
  • 0
@r5678: Dzięki, obejrzę

@ziomus13 Internet na ten temat milczy poza pojedynczymi przypadkami. Ale sprawdziłem jak to wygląda w razie zatrzymania dowodu - wystarczy przyjść na komendę z papierkiem ze stacji kontroli pojazdów ze spaliny są w normie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@robertx minostatnio sprawdzali, a poprzednie 3 czy 4 razy nie. To po prostu widzimisię diagnosty. W dieslach unikają sprawdzania, bo musisz wkręcić silnik na obroty i boją się że w czasie tego może coś się uszkodzić i będą płacić odszkodowania.
  • Odpowiedz