Wpis z mikrobloga

@red7000 przewaga jest taka że dla ludzi gdzieś na Podlasiu zwykłe lotnisko nie robi wrażenia.
Ale takie duże co to będziemy potęgą i Niemce drżą już tak
  • Odpowiedz
@red7000: to źle postawione pytanie. To jakbyś zapytał jaka jest przewaga budowy uniwersytetu nad budową szkół podstawowych.

CPK nie jest alternatywą dla rozbudowy innych polskich lotnisk (nie licząc tych warszawskich). I odwrotnie też tak to działa. To zupełnie inne rynki, które się raczej uzupełniają, niż konkurują ze sobą.
  • Odpowiedz
To zupełnie inne rynki, które się raczej uzupełniają, niż konkurują ze sobą


@waro: Dlatego pierwsze co zrobi PPL to po wybudowaniu CPK skasuje pozwolenia na wszystkie loty międzykontynentalne z mniejszych lotnisk żeby kolanem zmusić Gdańszczan czy Krakowian do #!$%@? koleją kilka godzin przez całą Polskę do CPK.
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer: biorąc pod uwagę, że liczba połączeń międzykontynentalnych z Gdańska wynosi okrągłe zero, to chyba nie ma za bardzo czego zakazywać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@red7000: a w jaki sposób mają ze sobą konkurować, skoro obsługują różne rynki? W jaki niby sposób o pasażera mają ze sobą konkurować lotniska w Krakowie i Gdańsku?

I w jaki sposób CPK miałoby podbierać im pasażerów? Każdy ma tutaj własny rynek do zagospodarowania.
  • Odpowiedz
@red7000: no to przewaga jest taka, że cargo lata głównie na połączeniach międzykontynentalnych, a ponad połowa z tego lata samolotami pasażerskimi.

Większa siatka połączeń = więcej sprowadzonego cargo.
  • Odpowiedz
@red7000: flow towarów do Polski z zagranicznych lotnisk jest jednocyfrowym procentem. Ogólnie jestem za CPK, ale nie fanatycznie, nie w takiej skali i nie bez planów co dalej z LOTem, bo z taką flotą to LOT w relacji megalotnisko-narodowe linie lotniczce (Lufthansa - Frankfurt, Amsterdam - KLM, Stambuł - Turkish Airlines) jest śmiechem na sali. Wracając do cargo, to argument ludzi, mówiący za tym, że tego flow towarów nie ma,
  • Odpowiedz
@red7000 taka, że jak chce lecieć, gdzieś kawałek dalej to polecę z wawy, a nie przesiadać się na zachodzie i czekać ileś godzin. Natomiast część kolejowa to już nie wiem kto w ogóle tego nie chce, człowiek z Rzeszowa czy Szczecina chciałby przemieścić się choćby do wawy, a już nie mówiąc o wypadzie na wakacje to teraz jest mordęga
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Wloczykij2 Czyli zamiast móc polecieć na zachód gdzieś dalej z 6 punktow w Polsce, lepiej zbudować 1 punkt, do którego każdy ma daleko? Nie widzę tu przewagi nad rozbudową lokalnych portów. Pewnieże łatwiej będzie wysłać samolot z CPK, ale transport do CPK trzeba doliczyć do czasu i kosztu podróży.

A w jaki sposób połączenia kolejowe się polepszą, skoro teraz trasa Świnoujście - Przemyśl i Suwałki - Szklarska Poręba wymagają jednej -
  • Odpowiedz
@red7000 w takim Gdańsku i okolicy nie znajdziesz tylu chętnych, żeby załadować pełen samolot długodystansowy. Podobnie w innych, dlatego wymyślono coś takiego jak huby i im@sa większe tym@bardzie spada koszt biletów.

Jestem@marynarzem, latam po całym świecie i wolałbym mieć 3h pociągiem bezpośrednio na lotnisko niż telepać się autem 1 godzinę, potem lecieć 2 godziny do np. Amsterdamu, tam@czekać często po kilka godzin (dalekie podróże są zazwyczaj wieczorem) i dopiero potem 13
  • Odpowiedz
@red7000: Warszawa w tej chwili nie ma perspektywicznego lotniska. Modlin to prywatna farma Ryanaira, Radom jest słabo skomunikowany i w dupie, a Okęcie zajmuje w #!$%@? gruntów w największym mieście Polski jednocześnie mając duże problemy ze względy na emisję hałasu i zanieczyszczeń, które zapewne będą się tylko nasilać przy zaostrzaniu norm. Wszystkie trzy nie mają długoterminowych perspektyw na rozwój.

CPK jako połączenie HUBa, normalnego lotniska dla rejonu Warszawy i Łodzi,
  • Odpowiedz