Wpis z mikrobloga

  • 1
@Grzesiok: @marv0lo ale liczycie w tym wykończeniu ogrzewanie, pompę ciepła czy klimę? Na tym by mi zależało, żeby policzyć wszystko +/-.
Widzę domy wystawione po 1 100 000 - 1 500 000 i pytam czy to faktycznie tyle kosztuje? Jestem laikiem w tym temacie
  • Odpowiedz
@ddiazepam: nie policzysz dokładnie bo jest za dużo zmiennych, chociażby cena robocizny w zależności od regionu w którym mieszkasz, metoda budowy itp samo ogrzewanie ma duży rozrzut bo kocioł gazowy wyniesie Cie 6k a pompa ciepła 40k
  • Odpowiedz
@grzes_wu: 5 lat temu pewnie jeszcze by się udało, ze ścianami z gazobetonu. Pod klucz, w zależności od lokalizacji - jakieś 3x tyle. 2x jeśli budujesz i wykańczasz samemu.
  • Odpowiedz
@ddiazepam: Tak jak wspomniałem wyżej. Na dzień dzisiejszy pewnie drożej. Z ciekawostek to mam pompę ciepła, dwa klimatyzatory, swoją studnię, fotowoltaikę, salon prawie przeszklony, trzy piece (gaz, olej, opał stały), piwnica, podłogówka wszędzie prócz kotłowni
  • Odpowiedz
@grzes_wu: Czyli przed dużym skokiem cen, pewnie sporo robiłeś sam i z pomocą zaprzyjaźnionych ludzi. Przyjazny teren, optymalna bryła, lokalizacja... przy tylu zmiennych to bardzo fajny wynik.
  • Odpowiedz
@ddiazepam: nie kosztuje to tyle, ale ktoś musi zarobić. Czym prostsza konstrukcja tym mniej to wychodzi. Okna są drogie, mniej dużych okien, mniejszy koszt, mniej łazienek, mniejszy koszt, mniej ścian to też parę złotych w kieszeni. Zaplanowanie wszystkiego to też oszczędność.
Nawymyślasz to zapłacisz. Czym więcej zrobisz sam tym więcej oszczędzisz. Ja z elektryką, pompa ciepła, rekuperacją, hydrauliką i klimą wyrobilbym się w 40k.
  • Odpowiedz
@ddiazepam: powiem tak. Wykończyłem w tym roku 100 metrów u siebie i wyszła mnie ta zabawa 170k. Mówię o samych podstawach - łazienka, płytki, schody, panele, gładzie i farby. Z tym że raczej lepszej niż gorszej klasy
  • Odpowiedz
@ddiazepam: wiesz dlaczego domy tyle kosztują? Podam ci przyklad brata z tego roku: