Wpis z mikrobloga

Witam ;) myśle nad zakupem jakiejś szosy i wpadł mi w oko:

https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-2-2024

oraz:

https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-1-pc-2025

Czy warto dopłacać 3tyś by mieć Di2 i brzydszy kolor?

bo w sumie wrzuciłem w porównanie te dwa rowerki to głównie różnica to właśnie Di2 + jakieś komponenty ^^:

https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=giant-propel-advanced-2-2024%2Cgiant-tcr-advanced-1-pc-2025

#szosa #rower #rowery #kolarstwo
  • 15
  • Odpowiedz
@blashot: Mam sporo tańszy rower i nie mam doświadczenia, natomiast nie dałbym 10k+ za rower bez bateryjek. Myślę (choć nie wiem z autopsji), że kupując rower aluminiowy rower za ~5k ze 105 nie poczujesz dużej różnicy z tym pierwszym (oczywiście zakładając, że koła i opony będziesz miał te same, a widzę że są tutaj aluminiowe, także zakładam, że przy takim budżecie raczej wypadałoby wymienić na karbonowe).
Kupiłem używanego van rysela za
  • Odpowiedz
@blashot: TCR pewnie będzie ważył mniej. Mam Di2 i osobiście uważam, że nie jest to warte dołożenia 3k. Fajny bajer i to na pewno cięższy od analogowych przerzutek. Jak jeździsz po płaskopolsce i nie pchasz się w górki to Propel. Jak szukasz uniwersalnej, szybkiej szosy to TCR. Kolor to rzecz gustu.
  • Odpowiedz
@blashot: tak poważnie natomiast, to dwa całkiem inne rowery. Polujesz na aero i dość ciężką pozycję dla życia, to bierzesz Propela, a jak chcesz się wygodniej wozić, powspinać na pagórki etc. to TCR. Dwie inne geometrie...
  • Odpowiedz
Polujesz na aero i dość ciężką pozycję dla życia, to bierzesz Propela, a jak chcesz się wygodniej wozić, powspinać na pagórki etc. to TCR.


@AbaddonLincoln: To raczej te same geometrie. Obie wyścigówy. :)
  • Odpowiedz
  • 0
@AbaddonLincoln: na to aero aż tak nie patrze bo to chwyt marketingowy ( ͡° ͜ʖ ͡°) żeby w pełni to wykorzystać to trzeba mieć odpowiednie parametry ciała + sprzęt aero, a jedyny mój sprzęt aero to mam w majtach. Raczej szukam właśnie takiego pod wyścigi i którym moge przejechać bez problemu po 100 - 200km
  • Odpowiedz
@blashot: Moim zdaniem Propel jest ładniejszy ale nie w tym malowaniu. Czy warto mieć DI2 czy AXS, oczywiście bez żadnego zastanawiania się. Co do ceny tego TCR się nie wypowiem ale trochę drogo a może tyle to kosztuje.
  • Odpowiedz
na to aero aż tak nie patrze bo to chwyt marketingowy


@blashot: Nie, to taka geometria ramy, jak wsiądziesz to twój kręgosłup cię o tym szybko poinformuje. :)
  • Odpowiedz