Ostatnio rozglądam się za autem, podobają mi się Alfy brera, ale jak zobaczyłem ile one z benzynakiem pod maską kosztują to zwatpilem, to normalne ceny? #alfaromeo #samochody
@PiotrFr Bo jakakolwiek większa robota w tym silniku to grube tysiące + czekanie na części gdzieś z USA albo Australii. A nie jest on specjalnie wytrzymały. Poza tym nie jeździ jakoś szczególnie w porównaniu do tego ile pali i ile kosztuje w utrzymaniu. Przykładowo ten 1.75 objeżdża go jak chce paląc połowę mniej i kosztując w serwisie pewnie 1/4 tego, a częście są dostępne na miejscu.
@PiotrFr Bo to pewnie porównanie seryjnych silników w tych autach, za 1200zl robisz chipa na 235km i wtedy 1.75 wygra. Alfy z tamtych czasów są niestety ciężkie i to fakt, ale znowu 1.75 będzie lżejszy pewnie jakieś 100kg od 3.2 jts, co wpływa też pozytywnie na prowadzenie i rozkład mas. No i w dalszym ciągu o ile 3.2 to nie jest taka tragedia w serwisie jak się mówi, to jednak dalej będzie
@areo12 może nie na każdą, ale np. na łańcuchy rozrządu tak, bo to jest zmodyfikowany silnik od gm albo holdena (w tamtym czasie Fiat flirtowal mocno z Oplem). Może teraz faktycznie jest łatwiej, widzę że da się na allegro kupić, ale przez trudne początki ludzie bali się tych silników i w efekcie mechanicy nie mają ich rozpracowanych. Oczywiście mowa od 3.2 jts, bo 1.75 tbi to konstrukcja w całości Alfy (Fiata).
@areo12: ja tylko zapytam: liczysz się ze średnimi właściwościami jezdnymi i ogromnym spalaniem tego auta? Bo tak w sumie też mi się podoba, ale koszt utrzymania mnie przeraził.
@TomdeX: 3.2 w brerze i 159, to jest nieśmieszny żart. 1.75 tbi to najlepsze benzyniaki w tej generacji Alf. Nawet 4C była tylko z tym silnikiem sprzedawana.
@areo12: Mordo, na otomoto wołają 15k za basic skuter służący do jazdy po bułki. Ostatnio szukałem jakiegoś w miarę fajnego automatu do 50-60k i nic #!$%@? nie ma. Same 20 letnie fury z przebiegiem podchodzącym pod 400k.
@areo12: bo patrzysz specyficzny silnik. Te alfy tak wysoko stoją, tylko dlatego że właściciele je tak wysoko wyceniają, bo ten silnik wyszedł późno, był uważany za najlepszy do tego auta bo najlżejszy. Kup mazdę mx5 albo alfę giulliete
źródło: 1000001839
PobierzPrzykładowo ten 1.75 objeżdża go jak chce paląc połowę mniej i kosztując w serwisie pewnie 1/4 tego, a częście są dostępne na miejscu.
Bez przesady, tak było jak te auta były nowe. 2.8 w oplach i saabach jest dość popularny.
Nie jedzie, bo wszystkie auta z nim da ciężkie, jeździ
źródło: IMG_20240518_184103
PobierzAlfy z tamtych czasów są niestety ciężkie i to fakt, ale znowu 1.75 będzie lżejszy pewnie jakieś 100kg od 3.2 jts, co wpływa też pozytywnie na prowadzenie i rozkład mas.
No i w dalszym ciągu o ile 3.2 to nie jest taka tragedia w serwisie jak się mówi, to jednak dalej będzie
@Cyslav: jestes pewien ?
źródło: temp_file2451060010909088486
Pobierz@areo12: To jest niby jakiś legendarny silnik i egzemplarze z tym silnikiem to są klasyki według alfiarzy, stąd taka cena.
@Ytaremtubyl: nie przemyśli sprawy tylko będzie trzymał dopóki nie znajdzie się gość, który kupi za taką cenę