Wpis z mikrobloga

Tak sobie myślałem jaką by tu grę zrobić, no i po dłuższych namysłach i stwierdzeniu, że kolejna odmiana Flappy Birds jest przesadą, postanowiłem zrobić coś z liną. Zanim wpadłem na ten pomysł, widziałem jak kumpel zasuwa w Wormsach Armageddon liną, to też myślałem o czymś, gdzie przemieszczało by się po terenie z użyciem liny, a w zależnie od czasu dostawało by się 1-3 gwiazdki, oczywiście jakieś tam osiągnięcia, tablice wyników, punkty, sklepik w grze (ulepszenia). Szkoda tylko że jest już sporo takich gier, ale uważam że pomysł nie jest wyczerpany (większość gier to freeruny bez jakiegoś celu).

A no i nie biorę się do robienia jakiejś gry, gdy na samym początku nie pokonam trudności algorytmicznych. A ponieważ wydaje mi się, że najważniejsze jestem w stanie zrobić (wystrzelić linę i niech łapie się terenu) i choć nie jest to jeszcze wyperfekcjonowane, to można to już Wam przedstawić i od razu zapytam o pomysły/opinie:

#programowanie #gamedev #java #android #libgdx #box2d #gry #gryandroid #gif
Visher - Tak sobie myślałem jaką by tu grę zrobić, no i po dłuższych namysłach i stwi...

źródło: comment_Bm9WiRAG1aCD4H3o4h3DdjeWbvt5YWLr.gif

Pobierz
  • 16
@pablas: myślałem o czymś na dwie liny, to znaczy pod kątem tego, żeby moja gra różniła się od innych, ale boję się że to zbyt skomplikuje sterowanie. Ale chciałem aby używało się dwóch lin np. do wspinaczki/opuszczania. Zobaczymy, na razie kod jest pisany tak żeby był gotowy n-ilość lin.
@teemo:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hyperkani.rope - freerun, poza tym mi się w ogóle nie podoba

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.djinnworks.RopeFly.lite - to jest niesamowicie grywalne, ale też freerun, granie żeby pobić innych w czasie

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fingersoft.benjibananas - jak to pierwsze

Mimo tego bym spróbował zrobić coś swojego, myślałem też nad możliwością zwykłego chodzenia w przerwach od skakania, jak w wormsach.
@sortris: no to są po prostu prostokąty połączone ze sobą RevoluteJointami w Box2D. Sprawa się komplikuje jak trzeba dodawać kolejne elementy liny pod kątem (trochę matematyki, lekkiej ale trzeba myśleć) i dodatkowo dodawać je w trakcie lotu (obliczenie ilości brakujących ogniw, obrócenie ich pod kątem do piłki). Jest też problem ze zderzeniem ze ścianą, trzeba w trakcie lotu, gdy ogniwo się zbliży do ściany, policzyć punkt w którym powinno się zaczepić,
@Visher: ok, myślałem, że w tym RopeJoint podaje się segment, z którego powielana jest cała lina. Nie korzystałem z tego nigdy, ale jako użytkownik Chipmunka zazdrościłem, że jest to w Box2D