Wpis z mikrobloga

Mam dziwny problem ze swoją #e46 330Ci. Po ostatniej wymianie oleju bierze mi tego oleju ogromne ilości. Zawsze po wymianie, gdy olej jest świeży nie musiałem wcale dolewać (tak do ok. 4tys km), poźniej dolewałem tak 100-150ml-1tys km a wiec bardzo mało jak na M54. Po ostatniej wymianie, która miała miejsce w styczniu już od razu pobór oleju wynosił jakieś 0,5l-1tys km a teraz gdy mam przejechane na nim 7tys to musze dolewać około litra. Co może być tego przyczyną, trefny olej? Leję Castrol 5W30 (wiem wiem, ponoć sporo podróbek jest na rynku) co 8-9tys km. O auto dbam wręcz pedantycznie, nigdy go nie katowałem, posiadam go 9 lat, zrobiłem 100 tys km bez żadnych problemów (obecnie jest 250k). Miałem w planie tego lata sprzedać auto ale no nie zrobię tego gdy nie dojdę co jest przyczyną tego nagłego poboru oleju. Dzięki z góry za wszystkie wskazówki.
#bmw #samochody #motoryzacja #mechanika #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta
  • 20
  • Odpowiedz
  • 0
@WykopanyDzon: wydech czysty. Zapomniałem dodać, że auto wcale nie kopci czy to na biało czy niebiesko, jedyne w wilgotne lub zimne dni ale to normalne zwłaszcza, że mam lpg. Od stycznia auto nie było na podnośniku więc nie widziałem jak wygląda spód, ale być może uszczelka korka spustowego popuszcza.
  • Odpowiedz
@trx87: @E39Majster no np. w TFSI gdzie problem był właśnie z pierścieniami to miałem taką sytuacje, że niemal z dnia na dzień przepalanie właśnie ze typowych 100-150 ml na 1000 km wzrosło do 0,7 litra na 1000 km,
zapewne coś tam się właśnie w pierścieniach "przestawiło" na którymś cylindrze, że oleju w ogóle nie zbierało

wjechały nowe tłoki i nic poza tym co by miało związek z olejem, blok silnika oczywiście
  • Odpowiedz
@E39Majster: nie padły, ale mają dość, a może masz wyciek, ponadto polecam przejście na 5W40. Moja jest '04, przy 250kkm brała już 0,4l i tak jest do dzisiaj ma 349kkm.
  • Odpowiedz
  • 0
@dawid-poselski: 60tys km temu, ale nie robię tym autem krótkich dystansów a pod korkiem oleju jest czyściutko więc raczej nie odma jest winowajcą. Ale niedługo zmieniam olej to przy okazji wymienie odme
@gandalf_rzulty nie robiłem
@bidzej Jaki olej polecasz? Jeśli bym zdecydował się na zmianę oleju to koniecznie płukankę robić?
  • Odpowiedz
nie robiłem


@E39Majster: To masz już odpowiedź. Płukanka to podstawa w M54. Zrób porządną płukankę, przejedź 2000km, sprawdź olej.

No i tak jak inni napisali, Castrol to gówno. Do takich silników M54 tylko Motul/Valvoline. Ja korzystam z 5W40. Można zalać cerateca Liqui Moly, ale to dopiero jak się uporasz.

Jeśli po płukance i ceratecu nic się nie zmieni to zadałbym sobie inne pytanie - czy nie wyjdzie taniej dolewać oleju, którego
  • Odpowiedz
@E39Majster: Cześć, dzięki wielkie, że używasz naszych produktów. Z tego co piszesz, pobór oleju jest dość spory, zawsze powinien wynosić nie więcej niż 1l od wymiany do wymiany. Silnik może już być dość wyeksploatowany i rozpoczął zwiększoną konsumpcję oleju co było bardzo popularnym problemem w 330i. Miałem podobny przypadek u mojego znajomego, przy wymianie zastosowaliśmy olej 5w40 A3/B4 który również jest dedykowany do Twojego pojazdu po okresie gwarancyjnym. Po zmianie oleju
  • Odpowiedz
@gandalf_rzulty: Widzę, że tu jest mocna dyskusja o produktach do silnika. Akurat we wtorek organizujemy spotkanie online w tym temacie z kilkoma osobami z Castrola i użytkownikami forów. Zapraszam, dołączcie, można będzie sie z nami nie zgadzać :) Zapraszamy serdecznie na drugie już. Tak jak ostatnio założenie jest takie, żeby po prostu się połączyć online i podyskutować, poszukać wspólnie odpowiedzi, powymieniać się doświadczeniami. Udało nam się ustalić datę na 14 maja
  • Odpowiedz