Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Mirki #rower #szosa #gravel, piszę tak, bo nie chce mi sie zakladac konta, a fora rowerowe juz mi wychodzą bokiem... Stoję przed zakupem swojej pierwszej nowej szosy i zastanawiam się nad wyborem Tiagry 10s, a mech 105 12-rzędową. Wiadomo, kusi wyższa grupa, bo zawsze warto miec dodatkowe przełożenia, tym bardziej, że nie mieszkam na Mazowszu i w okolicy są fajne podjazdy. Naczytałem się natomiast na reddicie o lekko mówiąc niewypale tych napędów 12 rzędowych, że niby przez konstrukcje podzespołów (węższy łańcuch, sworznie itp) taki napęd szybciej się zużywa. I że w ogóle przy 12s łańcuch trzeba wymieniać już przy 0,5% rozciągniecia z przymiaru (a np. 10 rzędowy przy 0,75%), a wielu pisze, że nawet po 2 tys ich przymiary tyle wskazują. Do tego dochodzą przekosy...

Co doświadczone Mirki myślą na ten temat? Dotychczas rocznie robiłem 5k km na starym mtb (kaseta i lancuch tanie jak barszcz), na szosie chciałbym podobne dystanse krecic...



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Jailer
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim: nawet na 8s Claris podjedziesz wszystkie górki, zależy to przede wszystkim od doboru kasety. Jak do Tiagry założysz zębatki 11-34 (chyba max dla średniego wózka tylnej przerzutki), to najlżejsze przełożenie będzie takie same, jak w 105 Di2.
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: ja robię po 6-8 k km na Clarisku i co roku zmieniam za grosze napęd. Sram ma szybko ścierające się kasety, 8 rzędowe padają szybciej niż shimano. Podobnie mam na Sram Apex 1x11 - tutaj ok 3500 km szutry/asfalt. Kaseta Sramowska padła po 3000 km :D Shimano można ugniatać po 8k km :]
Co do Tiagra vs 105-12 jak na pierwszy rower szosowy to brałbym na spokojnie tiagrę:] to
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: musisz sobie odpowiedzieć czy priorytetem są koszty użytkowania czy liczba przełożeń. Wiadomo, że stara Tiagra 10s będzie tańsza niż nowe napędy 12s. Co do samego łańcucha - żywotność zależy od danego modelu i sposobu zmieniania przełożeń. Jeżeli ktoś daje po korbach przy zmianie biegów i "strzela" łańcuchem, to nie dziwne że wytrzymuje 2kkm. Nie warto też iść w najtańsze łańcuchy - sam jestem zdziwiony, że mój Ultegry żyje już
  • Odpowiedz