Wpis z mikrobloga

Cześć

Chcę zrobić upgrade komputera, konkretnie to procesor oraz płyta główna i prosiłbym o ewentualne porady.

Obecnie mam:
Procesor Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz
Płyta główna Z270M MORTAR (MS-7A69)
Karta graficzna XFX Radeon RX 6700 LE SPEEDSTER Gaming 10GB GDDR6
RAM Lexar Thor DDR4 32GB 3600
Zasilacz MSI A750GF 750W
3x SSD Samsung, Adata
Obudowa Lian Li LANCOOL III
Windows 10

Zastanawiam się nad płytą główną z socketem AMD (ze względu na kartę graficzną) AM4 lub AM5 w standardzie ATX + do tego procesor AMD Ryzen (ale nie znam się na tym kompletnie). Myślałem nad Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 ale nie wiem czy to dobry wybór.

Zestaw służy głównie do grania w gry. Na co dzień World of Warcraft ale obecnie mam 40-50 FPS w zatłoczonych miastach - pewnie nie wina karty graficznej tylko starego już procesora. Nic nie mam podkręcane, nie znam się na tym i nie chcę ryzykować.

Nie potrzebuję WI-FI w płycie bo mam światłowód i internet idzie przez LAN.

Budżet to 1500, maksymalnie 2000 zł na oba - płytę i procesor.

Poradzicie coś sensownego, proszę? :)

#pc #hardware #komputery #pytanie
  • 4
  • Odpowiedz
@Marcinox: ja bym szedł w am5, choćby na 7500f jak zabraknie na resztę. zmiana jednej martwej platformy na inną średnio ma sens, tym bardziej, że wcale nie wyjdzie dużo taniej.

na am5 jeszcze mają wychodzić nowe procki więc możesz kiedyś wymienić + masz ddr5 które będą pewnie z 8 lat jak nie dłużej na rynku więc przy wymianie oszczędzisz sobie konieczność kupowania nowego ramu tylko ten zostawisz co kupisz.

szybki ram
  • Odpowiedz
@10129: jak się ma określony budżet i nie chce się wydawać nie wiadomo ile to się kupuje sprzęt "na teraz". Podana przez Ciebie ASRock B650M-HDV M.2 to bieda aż piszczy. Proc 7600 to też w grach nie będzie lepszy niż 5800X3D. Do tego dochodzi koszt DDR5.
  • Odpowiedz
@Mecenaso: ta bieda aż piszczy nie ma problemu z wyciągnięciem pełnej wydajności z 7950x, nie wiem czego wiećej oczekujesz..