Wpis z mikrobloga

Czy testy na uszczelkę pod głowicą (te zmieniające kolor), są godne zaufania??
Bo barwi mi go na zielono....

Problem jest taki, że auto wciąga płyn chłodniczy, jak otworze korek to ciśnienie go wywala w kosmos, węże do chłodnicy robią się twarde....
Jak dodaje gazu to słyszę przelewającą się wodę w rurach gdzieś w okolicach nagrzewnicy.

Z odpowietrznika normalnie leci płyn więc zapowietrzony nie jest

Wczoraj jak jechałem to ciśnienie było tak wielkie, że wystrzelił korek zbiorniczka wyrównawczego i go zgubiłem
Może termostat? Korek zbiorniczka już wymieniłem.

#mechanikasamochodowa #samochody
  • 9
  • Odpowiedz
@agareas w najlepszym wypadku to pewnie upg, w najgorszym blok/glowica

Testy są raczej skuteczne, ale i bez testu po objawach jakie opisujesz to szykuje się niestety remont albo żyletki ( _)
  • Odpowiedz
  • 0
@TakiSobieLoginWykopowy: tzn olej w układzie chłodzenia mam od zawsze, bo kiedyś już była robiona uszczelka,i wypłukanie tego to chyba jest niemożliwe xd

No nic wygląda na to, że do układu chłodzenia dostają się spaliny.....
  • Odpowiedz
@agareas: A do pompy wody miałeś zaglądane? Może wirnik odpadł z ośki i obiegu nie ma. Ogrzewanie dobrze działa? Możesz spróbować innego testera bo jedne wykrywają CO2 a inne węglowodory (niespalone paliwo). Może robiłeś test na zimnym silniku a na rozgrzanym dopiero idzie kompresja w układ chłodzenia.

Nie miałeś zalewanego jakiegoś uszczelniacza "naprawiającego" uszczelkę po głowicą albo dziury w chłodnicy? One potrafią zatkać przy okazji chłodnicę. Chyba że jeszcze przed nagrzaniem
  • Odpowiedz
  • 0
@biskup2k: test na zimnym był niebieski, a na ciepłym właśnie zmienia kolor (powtarzałem 3 razy dla pewności).

Plus ten dziwny dźwięk przelewania się wody gdzieś w rurach, ale tylko przy dodawaniu gazu.... Tego nigdy nie było!

Ogrzewanie chodzi dobrze...
To się tak nagle z dnia na dzień stało, mam wrażenie że po użyciu płukanki ale nie wiem, bo co roku używam płukanki.

No ale powiem ci, że płyn #!$%@?ło 17 km
  • Odpowiedz
Czy testy na uszczelkę pod głowicą (te zmieniające kolor), są godne zaufania??


@agareas: tak, wykrywają dwutlenek węgla
Jak masz wątpliwości co do jakości odczynnika to na niego chuchnij - dwutlenek wegla z oddechu go odbarwia

Problem jest taki, że auto wciąga płyn chłodniczy, jak otworze korek to ciśnienie go wywala w kosmos, węże do chłodnicy robią się twarde....

Jak dodaje gazu to słyszę przelewającą się wodę w rurach gdzieś w okolicach
  • Odpowiedz
@agareas

@TakiSobieLoginWykopowy: tzn olej w układzie chłodzenia mam od zawsze, bo kiedyś już była robiona uszczelka,i wypłukanie tego to chyba jest niemożliwe xd


No nic wygląda na to, że do układu chłodzenia dostają się spaliny.....

Miras, kiedyś kupiłem samochód gdzie ktoś przez pomyłkę nalał oleju do układu chłodzenia, kompletne wypłukanie starej kawy z mlekiem zabrało maszyną dwie godziny. Więc przy wymianie upg, daj głowicę do speca, żeby sprawdził czy nie jest
  • Odpowiedz
tzn olej w układzie chłodzenia mam od zawsze, bo kiedyś już była robiona uszczelka,i wypłukanie tego to chyba jest niemożliwe xd


No nic wygląda na to, że do układu chłodzenia dostają się spaliny.....


@agareas: jak będziesz robił to głowica do planowania i sprawdzenia szcelnosci, blok do planowania

Ja w oleju nie masz wody to dobrze
  • Odpowiedz