Wpis z mikrobloga

@badreligion66: Chyba raczej u armatora trzeba szukać winy, bo zdaje się że powodem katastrofy była awaria układu sterowania statku. Ktoś tu chciał oszczędzić na przeglądach albo konserwacji starych statków.
  • Odpowiedz
@badreligion66: Nawet na pikabu widziałem wątek, w którym sami rosjanie dementują informacje pojawiające się w ich mediach, że to ukrainiec celowo przywalił w most za brak dalszego wsparcia amerykanów (xD) a na polskim twitterze dalej to trolle powielają.
  • Odpowiedz
@lewoprawo to tak nie działa. Nie możesz nie zrobić „przeglądu” bo ci aresztują statek. Na konserwacji oczywiście oszczędzać możesz, ale jeśli podczas rocznego przeglądu coś wyjdzie to musisz to naprawić. Awarie się zdarzają, sprzęt na statkach pracuje w ciężkich warunkach, bez przerwy przez wiele lat. Tutaj wygląda, że statek blackout, a to mogło być spowodowane wieloma czynnikami, nie tylko próbą oszczędzenia.
  • Odpowiedz
@kubapolice: @lewoprawo: nie oszczędza się na przeglądach, tylko ma się od tego załogę, a że armatorzy biorą na statki gamoni za śmieciowe stawki, to później widać tego efekty. Każdy statek ma zaimplementowany Ship Maintenance Software np. AMOS i jest w nim wyszczególnione, co powinno zostać sprawdzone codziennie, co tydzień, co miesiąc, co kwartał, co pół roku itd.
  • Odpowiedz
@odislaw: @lewoprawo: Pełna awaria zasilania, a zapasowy generator nie zasilał napędu statku. Czy tak w tym "modelu" fabrycznie jest, czy jakiś błąd ludzki to wykluczył to inna kwestia.

Są nagrania z incydentu w każdym razie, gdzie dokładnie widać te zaniki zasilania.
  • Odpowiedz
jakiś Ukrainiec pływał tym statkiem ALE W 2016 ROKU


@GerwazyHeghen: generalnie to na putin oni szukają takich rzeczy? Nie mogą se po prostu za każdym razem pisać, że to ukrainiec? Skoro i tak piszą nieprawdę, to po co w ogóle czegokolwiek szukają? Oni są głupi?
  • Odpowiedz
@badreligion66: w sumie nawet gdyby był to chyba jestem zbyt głupi żeby zauważyc na którym etapie to istotne xd ilu z was potrafi bez sprawdzania podac narodowości kapitana statku który zablokował kanał Sueski albo costa Concordi xd zapewne niewielu bo to nie są w żaden sposób istotne informacje xd. No chyba że koleś sugeruje ze statek wbił się w most jako jakiejś ukraiński atak na sojusznika albo że przewoził broń jak
  • Odpowiedz
@badreligion66 300-metrowy kontenerowiec to nie motorówka, ktorą można sobie wjechać celowo w most. Incydent nastapił w trakcie manewrów wychodzenia z portu, czyli wtedy kiedy dowodzi Pilot. Pilot to taki kapitan, który zna port i jego specyfikę na wylot, więc to on dowodzi manewrami wejścia i wyjścia z portu. Narodowość kapitana ma w przypadku incydentu w Baltimore takie same znaczenie jak to co załoga jadła na śniadanie. Czyli żadne.
Ewidentnie nastapił blackout, co
  • Odpowiedz