Wpis z mikrobloga

@donmuchito1992: Zawsze jak o tym czytam, przypomina mi się zabawna sytuacja, której byłem świadkiem na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej w Warszawie, gdzie to Korwin leciał z wywieszonym jęzorem od strony tej drugiej, żeby tylko zdążyć na stojący na przystanku tramwaj linii 35. Mało kapci nie zgubił tak mu się spieszyło...

#truestory
A Gdańsk, Poznań, Kraków czy Warszawę gdzie rozbudowuje się ten rodzaj komunikacji pomijasz bo?


@Yahoo_: mam się pochylać nad głupotą lokalnych władz? w czym tramwaje są lepsze od busów?
@spluczka: Niezależny od infrastruktury drogowej, mniejsze koszta konserwacji/eksploatacji, długowieczny, torowiska są węższe od bus pasów etc.

Tramwaje nie wszędzie są idealnym rozwiązaniem, ale bywają miejsca, gdzie są lepszą inwestycją od np. bus-pasów.

Tak czy siak - użyłeś likwidacji tramwajów jako argumentu, a ja Ci pokazałem, że jest dokładnie odwrotnie - duże miasta inwestują w ten rodzaj transportu.
Tak czy siak - użyłeś likwidacji tramwajów jako argumentu, a ja Ci pokazałem, że jest dokładnie odwrotnie - duże miasta inwestują ten rodzaj transportu.


@Yahoo_: a gdzie była mowa o dużych miastach? fajny sofizmat rozszerzenia/chochoł. pytanie brzmiało - "gdzie likwidują tramwaje?". i na to pytanie - odpowiedziałem, dodając że to zależy od ekonomii a nie - poglądów.

nie wykluczam, że istnieją miasta o większej populacji, gdzie sieci tramwajowe być może bywają
nie w Warszawie, o której wspomina JKM :)


@Yahoo_: nie wiem nic o tym i nie wnikam, mowa była o tramwajach w ogólności, a nie - o szczególnych przypadkach

zresztą, to jest sprawa lokalnych władz, a nie - rządu. więc nie wiem co Korwin (zakładając że znalazłby się u sterów władzy) miałby tu do gadania
@spluczka:

klik

mowa była o tramwajach w ogólności, a nie - o szczególnych przypadkach


@spluczka: I dlatego przywołałeś przykłady mniejszych miast zamiast głównych ośrodków?

Zresztą w następnej wypowiedzi stwierdzasz, że to głupota władz lokalnych, żeby w kolejnej już nie wykluczać, że tramwaj jednak czasem może być dobrym rozwiązaniem.

Podałeś nieprawdziwy argument, że likwiduje się tramwaje (gdzie w rzeczywistości mamy tak naprawdę dwa przeciwstawne ruchy-jedni całkowicie likwidują, a inni rozbudowują), której
Zresztą w następnej wypowiedzi stwierdzasz, że to głupota władz lokalnych, żeby w kolejnej już nie wykluczać, że tramwaj jednak czasem może być dobrym rozwiązaniem.


W Gliwicach drogie tramwaje zastąpiły darmowe, prywatne busy Carrefour. Zatem - istnieją lepsze rozwiązania.

Rozwiązaniem jest wolny rynek usług. Jeżeli daną branże lokalną zmonopolizuje się jednym środkiem lokomocji, urządzając przy tym "dumping" za pomocą dopłat, a koszt tego dumpingu - przerzucając na podatnika, to faktycznie można odnieść (fałszywe)
@donmuchito1992: Bo tramwaje to lewacki wynalazek - jak jezdzisz tramwajem to jestes lewak i bezrobotny. Bo prawaka stać na samochód organicznie. Kolej tak samo - zdaniem Manusza Jorwina-Kikke jest to przestarzały wynalazek z XIX wieku.
@spluczka: nie do końca - na stwierdzenie, że JKM chce zlikwidować tramwaje (myślę, że @donmuchito1992 chodziło o Warszawę, ale to nieistotne) stwierdziłeś, że i tak się likwiduje - tak jakby to była ogólna praktyka, a rozbudowa była wyjątkiem. Udowodniłem, że tak nie jest, w szczególności nie ma planów likwidacji tramwajów w Warszawie itd.
nie do końca - na stwierdzenie, że JKM chce zlikwidować tramwaje (myślę, że @donmuchito1992 chodziło o Warszawę, ale to nieistotne) stwierdziłeś, że i tak się likwiduje - tak jakby to była ogólna praktyka,


przy czym - zaznaczyłem, że jest to "kwestia ekonomii a nie - poglądów.". szczerze mówiąc, to miałem nadzieję, że ktoś przyczepi się do tego drugiego członu mojej wypowiedzi, a nie - do pierwszego. etatyzm ma to do siebie, że