Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@villager: ja mam on-calle w firmie jako programista Java przy wdrożeniach na proda, stawka żałosna 5.50 zł brutto, prawie że za darmo to jest ... a jest obowiązkowy on-call jak coś wchodzi "Twojego" na proda. Pracuję w korporacji i dziwne że ludzie się na to zgadzają tutaj... M.in przez to chcę uciekać z firmy bo jest to żałosne.
  • Odpowiedz
  • 1
@BreathDeath: no właśnie częsty przypadek to te 200% za "godzinę" którym ci machają przed twarzą a za gotowość grosze - super deal dla korpo, a dla ciebie stres i dostępność 24/7 z dużą szansą że sumaryczny hajs za oncall będzie żaden (ʘʘ)
  • Odpowiedz
@villager: No dokladnie, co mi z tej gotowości która jest śmiesznie płatna i najchętniej bym z niej zrezygnował xD Jak nieraz w weekend muszę w domu siedzieć przez to bo zazwyczaj w weekendy wdrożenia na proda mamy w nocy.
  • Odpowiedz
@villager: oncall oncallowi nie równy. Ja mam oncall co jakiś czas (utrzymanie systemów), płatne tak sobie, ale na ten oncall to dzwonią raz na 4 - 6 tygodni i to zwykle z pierdołami, więc się opłaca. Kolega jak dostał oncall w innym dziale, to po dwóch miesiącach szukał pracy, bo oncall tydzień w miesiącu i to tydzień wyjęty z życia. Kasa z nadgodzin się zgadzała, ale dzwonili co popołudnie, co
  • Odpowiedz
@villager Ja miałem podziałkę na oncall do godziny obsługi klienta (zwykle się tam kończyło np 15-16, a umówione na serwis do 19, a po tym wskakiwał główny oncall od tej 19 do początku nowego dnia roboczego. Stawka procentowa z wypłaty na godzine, czasem temat 5 min i cyk godzinka wpisana. Najgorsze ciulstwo to telefon w nocy typu „siema, siadł serwer, ale już sobie wstał, więc możesz wracać spać” ( ͡°
  • Odpowiedz
@villager: 15 lat w it. Pierwszy raz mam oncalla przynajmniej oficjalnie. Z jednej strony spoko, bo stawka za tydzień to ok 2 dniówki. Z drugiej nie spoko, bo procesy trochę patologiczne: kiepski monitoring, słabe observability, a jestem na drugiej linii wsparcia. Nie dzwonią jakoś często, ale czasem mnie szlag trafia, bo okazuje się, że problem występuje od 9am, typ co to wdrożył nawet nie zauważył, że na dashboardach są problemy,
  • Odpowiedz