Wpis z mikrobloga

@CheSlaw to niech robią kolej - jestem za. Na razie idzie fatalnie.

Przy czym ja nie jestem przeciw przeniesieniu Okęcia - jestem przeciwko propagandowemu misiowi za nasze pieniądze. A skoro zaczynali projekt pisowcy to na pewno już u podstaw jest debilny bo każdy pisowiec to albo debil albo złodziej (a najczęściej oba)


@niegwynebleid No i właśnie ten komentarz pokazuje że nie dość że kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz
  • Odpowiedz
@niegwynebleid może losowe warunki pogodowe uniemożliwiłyby całoroczne, bezprzeskodowe użytkowanie takiego portu. Drogi lądowe mają ograniczona wydajność w tym kraju, więc do innych pewnie musieliby innymi samolotami przewozić
  • Odpowiedz
@CheSlaw ale jakie argumenty poza "będzie cargo" "będzie hub"czy "inni majom"?
Liczby dajcie jakieś ziomki. I dalej nie widzę powodu do robienia CENTRALNEGO lotniska - regionalne wystarczają. Jasne - gdy miał panować A380 to lotniska musiały być duże. Ale przez nowe silniki nie ma po co robić hubów dla takich kolosów.
  • Odpowiedz
@niegwynebleid no ale ograniczony do ruchu samolotowego. Z teoretycznego CPK mogłyby towary trafiać do magazynów ( już Amazon ma od lat magazyny w Polsce dla towarów niemieckich) i lecieć dalej tirami na Białoruś Ukrainę Litwę Czechy Słowację Niemcy itp. O wiele więcej możliwości
  • Odpowiedz
@CptPsyh ile weźmie cargo samolot? Jumbo weźmie 100-130 ton? Kurła 5 tirów? Czemu nie miałoby być bardziej opłacalne lecieć bezpośrednio na Białoruś czy Ukrainę zamiast jechać tam tirami przez dwa dni?
To nie porty gdzie czechia nie ma morie
  • Odpowiedz
@niegwynebleid: Norwegię to można porównywać z litwa Łotwa czy Estonia, to jest mała populacja na gurzystym olbrzymi obszarze scandynawa hub lotniczy do ktorego jedzie sie 10 godzi. potrzebny jest jak łysemu grzebien. Potrzeny jest dodatkowy hub w warszawie i gdzies w bulgarii lub rumuni.
  • Odpowiedz
@CptPsyh czy nie można przylecieć z towarem do Radomia, Pyrzowic czy Wrocławia. Będzie jeszcze bardziej na miejscu niż na cpk.
@topikPajak tutaj jakiś pro cpk wrzucił nawet mapkę ruchu lotniczego - widać zabory i Skandynawię latającą jak p------a.
  • Odpowiedz
@konserwix jaką kurła różnicę położenia? Czy ktoś kurła myśli, że będzie międzylądowanie z Londynu do Tokio w Warszawie? Z Paryża do Pekinu w Warszawie? Z Oslo do Egiptu w Warszawie? Ićcie do globusa i zobaczcie, że Europę to można kamykiem przerzucić - tą Europę co się kończy na granicy Rosji.
  • Odpowiedz
@CptPsyh że tam się nie opłaca i u nas też - robienie centralnego giganta. Nie ogólnie lotniska zamiast Okęcia.
Po co pociągiem z Katowic na cpk skoro są Pyrzowice? Albo Balice? Z każdych z tych lotnisk można też lecieć na cały świat - jeśli tylko znajdzie się przewoźnik - lotnisko nie jest ograniczeniem.
  • Odpowiedz
@niegwynebleid oczywiście, że się opłaca. Transport kolejowy z chin jest coraz intensywniejszy. Dodać do tego port lotniczy, magazyny, połączyć linie kolejowe - miliardy euro co roku. Lecz co sie nie opłaca Niemcom nie opłaca się Tuskowi.
  • Odpowiedz
że tam się nie opłaca i u nas też - robienie centralnego giganta


@niegwynebleid: chwila, chwila, ten "gigant" jest przewidziany na max 40mln pasażerów w ok. 2030 roku. Huby w Finlandii, Szwecji i Norwegii mają już teraz przepustowość średnio ok. 30mln pax.

30 mln jest spoko, ale 40 mln to już
  • Odpowiedz
  • 3
@niegwynebleid Nie wiem czy trollujesz ale kraje skandynawskie to generalnie słabo zaludnione miejsce. Sumarycznie Szwecja, Norwegia i Dania mają mniej więcej tyle mieszkańców co Rumunia. Tam po prostu nie ma komu budować megalotniska.

Co innego Polska z 40 mln mieszkańców i potencjalnymi krajami do obsługi jak Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Litwa. U nas ma to sens.
  • Odpowiedz
@Dlkvv:

Tam po prostu nie ma komu budować megalotniska.


Lotnisko dla turystów w Oslo zjada wszystkie polskie lotniska pod względem ruchu pasażerów. O jakości nawet nie wspominam z oczywistych powodów. xD
  • Odpowiedz
Piszesz o lotnisku cargo a potem o turystycznych odwiedzinach.


@nieinteresujemnietozupelnie: cargo nie będzie istniało bez turystów, bo lata pod nimi. Wyjątkiem w top 10 lotnisk cargo jest Lipsk, a pozostałe 9 to po prostu huby pasażerskie. My nie możemy celować w casus Lipska, bo nie mamy tylu firm, które by odbierały/wysyłały to cargo i nie mamy DHL, który otworzyłby u nas centrum przeładunkowe.
  • Odpowiedz