Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Darthal +75
Nie daje rady tak żyć. Nie mam rodziny, przyjaciół, dziewczyny, dobrego wykształcenia, samochodu. Jestem sam, zwykłym zerem. Małe miasteczko w którym żyje tętni życiem. Wskoczyłem na rower i jeździłem na nim przez kilka godzin obserwując jak ludzie normalnie żyją. Jak chodzą na spacery, jak w sklepie biorą piwa i przekąski na wieczór bo piątek, jakieś dziewczyny rozmawiały o tym że idą wieczorem do kina i będzie super. Obok matka z dwoma kilku
#samochody #ev #ekologia
Zapraszam do dyskusji
Zalety ev
+ rano zawsze pełna bateria (zasięg 300-350km)
+ brak silnika = ograniczona ilość psujących się elementów
+ baterie można regenerować
+ moment obrotowy dostępny od razu
+ ładować można wszędzie (prąd z gniazdka)
+ ogrzanie kabiny bez ryzyka zatrucia się spalinami
+ ekologia/zeroemisyjność
+ niskie koszty eksploatacji
+ cicha praca
+ uniezależnienie od paliw kopalnianych
+ tańsze ubezpieczenie
+ statystycznie rzadziej płoną
+ płynność jazdy
+ bezpieczeństwo (mniejsze ryzyko dachowania)
+ nieskomplikowana obsługa
+ nie trzeba stać i marznąć czekając aż się naleje paliwo
+ hamulce się prawie nie zużywają (rekuperacja)
+ bagażnik z przodu
+ niektóre ładowarki publiczne są darmowe
Zalety Tesla
+ darmowe ładowanie na superchargerach tesli (wersje do 2017)
+ autopilot
+ system informujący z jaką prędkością należy jechać aby dojechać do celu
+ system monitoringu, stróż
+ system unikania zderzenia
+ wszystko można z telefonu (klima, głośność, planowanie wyjazdu, otwarcie drzwi, nagrzanie foteli itp.)
+ dostęp do Internetu wbudowany w auto
+ gwarancja 8 lat na baterię, silniki
+ cena (używki ~110k)
+ używana bateria to koszt ~30k zł a silnik ~7k na allegro
+ degradacja baterii po przejechaniu 100k km na poziomie (8% stara tesla, 4% nowsza tesla)
+ na superchargerach się podłączam i od razu rozpoczyna się ładowanie
+ zawsze widać na mapie ile ładowarek tesli jest wolnych
+ bardzo wygodne umawianie się na wizytę w serwisie przez aplikację
+ aplikacja pokazuje dokładną lokalizację pojazdu
Wady Tesla
- zbieranie danych o kierowcy
- mało ładowarek w PL
- zależność od ekranu dotykowego
- mała ilość serwisów w kraju
- niska wartość odsprzedaży
- ograniczenia autopilota (niedoskonała technologia, dziur nie ominie, pasy są czasem nierozpoznawalne w deszcz chociażby)
- jakość wykonania (spasowanie niektórych elementów)
- w starszych modelach konieczność posiadania przejściówki ładowania przez CCS
- czasem aplikacja na telefonie nie chce się komunikować z teslą
Wady ev
- zalecana jazda w przedziale baterii naładowanej w 20 - 80% (inaczej większy wpływ na degradację)
- ładowarki potrafią nie działać (awaria)
- rozbieżność między możliwym zasięgiem wyświetlanym na desce a realnym zasięgiem (zależne od pogody, stylu jazdy)
- bateria rozładowuje się podczas nieużytkowania pojazdu (nawet utrata 5% baterii w nocy)
- bateria degraduje się (średnio 12% mniejsza pojemność baterii przy 320k km przebiegu)
- konieczność posiadania przejściówek do ładowania
- duża cena kWh na różnych stacjach ładowania (od 1,5zł do 3,5zł)
- czas ładowania
- wpływ produkcji baterii na środowisko
- utylizacja baterii utrudniona i raczej kosztowna
- w razie pożaru, trudny do ugaszenia
- duża cena zakupu
- niski zasięg km
- drogie części zamienne i serwis
- zimna bateria ładuje się długo
- ładowanie nawet 3h do 100% podczas gdy 1h do 80%
- ładowarki czasem ładują z mniejszą mocą niż deklarują
- żonglowanie aplikacjami stacji ładowania, które działają różnie
@zogard:
Dodam: w starej tesli na dzieńdobry musisz wymienić komputer bo paździerz na nvidia tegra jest praktycznie nieużywalny. Miałem :)
Zawieszenie trzeba dobrze sprawdzić bo w X/S lubiło się psuć i telepać okrutnie
- jakość wykonania (spasowanie niektórych elementów)
W nowych teslach 3 / y nie ma tego problemu
- zbieranie danych o kierowcy
możesz wyłączyć. W starej nawet możesz wyjąć kartę SIM i elo
- zależność od ekranu
Dam Ci plusa za trud.
- brak czujników ultradźwiękowych od końca 2022, ja w 2 tygodniowej dotknałem billboard na ścianie
Rozładowywanie 5% przez noc tam że coś ciągnie baterię np wartownik w Tesli albo usterka
Zajęty EV
- duża instant moc za małe pieniądze
Fajna lista, sporo wad znika z każdą nowa generacją np przejściówki czy większą średnia prędkość ładowania, albo bardziej efektywne= większy zasięg na mniejszej baterii
Więc bardzo dobrze. Za tyle lat nowe samochody mają być elektryczne. Za 30 lat wszystkie będą
2 rzeczy:
- Polska jest wyjątkiem a nie regułą
- 6 lat temu 87% prądu pochodziło z węgla, dziś już tylko 60%.
Czasu jest wystarczająco na wszystko
@kimunyest95: https://wykop.pl/wpis/75174625/mamy-24-02-2024-dostalismy-600mld-ktore-w-duzym-pr
Sama fotowoltaika to już całkiem spory procent
Ale jak już ruszy... ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@zogard: Nie można odjechać będąc podłączonym do ładowania. To zaleta i wada, ale są tacy co pracują nad rozwiązaniem.
https://evject.com/
Ogrzanie kabiny bez ryzyka zatrucia się spalinami oznacza też, że bardzo szybko rozmrozisz przednią szybę i nigdy nie musisz używać skrobaczki. Ciepłe powietrze leci praktycznie natychmiast. Nie trzeba stać z odpalonym silnikiem i się gibać nad szybą. Jak możesz zrobić to zdalnie to w ogóle wsiadasz do rozgrzanego auta
Bieg wsteczny teoeretycznie może być tak samo szybki jak do przodu. W ogóle wywalenie
brak całego układu spalania i zasilania paliwem, brak skrzyni biegów
generalnie mnóstwo rzeczy nie działa lub działa źle, czasem coś naprawią, czasem zepsują, czasem coś zmienią i w sumie nie wiadomo do czego jutro wsiądziesz