Wpis z mikrobloga

@chilon: To czemu nie ma tego ruchu towarowego w Katowicach które mają dużo niewykorzystanej mocy przeładunkowej?

CPK jest pompowane jako nowoczesny kult cargo wśród Pisowców. W 2015 to była żegluga śródlądowa (powstanie ministerstwa, słynna stępka Morawieckiego), ale że pomysł okazał się tak debilny że nie dało się go nawet bronić analizami na zamówienie to od czasu przegranych wyborów postawili wszystko na CPK i urabianie wiecznie poszkodowanych pod nowego wroga żeby organizować
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer: Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, odniosłem się jedynie do przytyku od Sikorskiego bo jest on wybiórczy. Jestem ciekawy analiz jakie przeprowadzi teraz KO pod tym kątem.
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer: 70-60% cargo lata samolotami pasażerskimi. Bez siatki połączeń międzykontynentalnych cargo w Polsce to będzie dalej minimum jak dziś. Do takich połączeń potrzebujesz hubu który zagreguje popyt i wytworzy "masę krytyczną" która pozwoli na otwarcie regularnych połączeń z Dalekim Wschodem, Ameryką Północną, Bliskim Wschodem a w perspektywie 15 lat z Afryką. Wygoglaj sobie "belly cargo"

@chilon: jw, cargo to tylko dodatek do przewozów pasażerskich
  • Odpowiedz
@lronman: Radzio to specjalista w dyplomacji, ale nie patrzmy na niego jak ciele na malowane wrota. Nie na wszystkim się zna, CPK to inwestycja na następne pokolenia chociaż będzie długo się zwracała. Osobiście liczę, że razem z inwestycją w CPK poleci inwestycja w kolej w całym kraju.
  • Odpowiedz
Tylko w CPK głównym argumentem nie jest obsługa ruchu pasażerskiego tylko towarowego, który to niby ma zapewniać stabilne przychody z cła.


@chilon: Który to ma być transportowany samolotami pasażerskimi. Także tak, jak nie będzie międzynarodowych lotów, to nie będzie i cargo.
  • Odpowiedz
@willard: No fajnie że opowiadasz takie wielkie słowa o cargo grając eksperta ale powiedz mi ile cargo lotniczego i morskiego obsługujesz rocznie - rząd jakiej wartości? Bo ja sporo i bez reformy podatkowej CPK nie ma szans na wystrzelenie cargo 8x tak jak pokazują analizy CPK. Obecnie wolę odprawiać swoje towary w niemczech a następnie wozić na kołach do polski niż bezpośrednio do polski (mimo że mam taką możliwość). Szybka procedura
janeknocny - @willard: No fajnie że opowiadasz takie wielkie słowa o cargo grając eks...

źródło: 05d783f9fa095165690e53109850a29cccd7fd352a8883928aba448470f2699b

Pobierz
  • Odpowiedz
To zobacz twarde dane


@czykoniemnieslysza: podałem ci twarde dane, i to nawet licząc per capita. Zresztą Twój wykres pokazuje to samo, nie jesteśmy dla nich konkurencją, najwyżej partnerem. Wylecz swój resentyment i zrozum że ci żli niemcy którzy z zazdrością patrzą na nasz kraj istnieją jedynie na paskach tvpis. Zresztą to też dobrze widać na wykresie sympatii niemców do Polaków, która spadała za każdym razem jak PiS dochodził do władzy. PiS
jozef-dzierzynski - >To zobacz twarde dane

@czykoniemnieslysza: podałem ci twarde da...

źródło: main-qimg-d02273c559be386f40e5f0d088991a54-pjlq

Pobierz
  • Odpowiedz
@lronman: Radek niech się zajmuje dyplomacją bo się na niej zna, zamiast wygłaszać opinię pijanego wujka na weselu na temat projektu o którym nie ma pojęcia. Zresztą dostał też notkę wyjaśniającą, że rzuca kwoty wyssane z palca. A tak poza tym w rządzie się zarzekają, że nie chcą debatować bo czekają na profesjonalny audyt, to czemu w takim razie regularnie członkowie rządu rzucają sobie takie farmazony?
aei9077 - @lronman: Radek niech się zajmuje dyplomacją bo się na niej zna, zamiast wy...

źródło: Screenshot 2024-02-24 at 11.49.59

Pobierz
  • Odpowiedz
@czykoniemnieslysza: niemiecki mini-CPK lotnisko BER to też pasmo sukcesów, największa afera polityki, ciudad real też się udało, lotnisko w radomiu kontynuuje passę

ale jedyne co potraficie to argumenty do emocji "co fajnopolaku lewaku polskojęzyczny, pan niemiec nie pozwolił? co? boli cię pupka?"

  • Odpowiedz
powiedz mi ile cargo lotniczego i morskiego obsługujesz rocznie - rząd jakiej wartości? Bo ja sporo i bez reformy podatkowej CPK nie ma szans na wystrzelenie cargo 8x tak jak pokazują analizy CPK.


@janeknocny: generalnie to polecam w końcu zapoznać się z tym raportem EY, gdyż jest już tam na wstępie zastrzeżenie, że szacunkowe liczby są możliwe do zrealizowania przy wprowadzeniu zmian w przepisach prawnych zaproponowanych przez EY, więc ameryki tutaj
waro - >powiedz mi ile cargo lotniczego i morskiego obsługujesz rocznie - rząd jakiej...

źródło: cpk

Pobierz
  • Odpowiedz