Wpis z mikrobloga

still, podał to jako główny argument przeciwko CPK


@Arboree: no właśnie. Przeciwko CPK a nie przeciwko atomowi którego potrzebujemy. O energetyce jądrowej pisali w 100 konkretach tak:

Przedstawimy szczegółowy plan transformacji energetycznej, która umożliwi ograniczenie emisji CO2 o 75% do 2030 roku. Przyspieszymy rozwój niskoemisyjnych źródeł energii (OZE i energetyki jądrowej). Opracujemy założenia dla spójnego programu rozwoju energetyki jądrowej oraz precyzyjnie określimy sposób jego finansowania.


a o CPK:

Zweryfikujemy projekt Centralnego
Ile zarobił już przekop mierzei wiślanej? Jakoś rząd się tym nie chwalił...


@aarahon: nic nie zarobił i prawdopodobnie nigdy się nie zwróci. Jedyna zaleta to odcięcie się od zależności od Rosji w komunikacji zalew-morze, ale suma sumarum i tak nie warto było.

CPK to inne buty, nie jest tak kontrowersyjny jak przekop, i nawet jeśli nie wypali tak jak zakładamy, to i tak zwróci się w stosunkowo niedługim czasie. Moim zdaniem
@aarahon: dobra, zrobili kilka głupich wielkich projektów i co?

Jaki był stosunek w środowisku branżowym zwolenników do przeciwników Radomia, przekopu, a jaki w przypadku CPK? Zauważasz różnicę? Nie wszystko co PiS wymyślił to gówno do zaorania, do CPK mnóstwo specjalistów podchodzi entuzjastycznie, to chyba wiedzą o czym mówią. Niedługo będziemy krajem starców, zestarzejemy się zanim się wzbogaciliśmy i to jest punkt wyjścia. Trzeba zaryzykować, a jedyny projekt który może być kołem
CPK to inne buty, nie jest tak kontrowersyjny jak przekop, i nawet jeśli nie wypali tak jak zakładamy, to i tak zwróci się w stosunkowo niedługim czasie


@Arboree: skąd te optymistyczne prognozy? Wszystkie wypowiedzi "ekspertów" to pomijają, stwierdzając "no i jak już będzie CPK to wszyscy tylko tam będą latać" co jest wierutną bzdurą.
@enron: bo nie będą latać, w ogóle zysk z turystyki Polaków to nic. Bardziej chodzi o cargo i przesiadki zagraniczniaków w dalekich lotach międzynarodowych
tak, narracja że Tusk nie chce mieć elektrowni atomowej gdy rozmawia z francuzami o atomie


@aarahon: To po wuj to mówił? xD
W sumie, to pewnie chodziło mu o CPK, bo po co nam jak mają Nioemcy
@enron: bo nie będą latać, w ogóle zysk z turystyki Polaków to nic. Bardziej chodzi o cargo i przesiadki zagraniczniaków w dalekich lotach międzynarodowych


@Arboree: cargo, które teraz nie lata mimo że lotniska mają bardzo dużo wolnej przepustowości?
A przesiadki - dokąd? Po co ktoś miałby nadkładać drogę żeby specjalnie lecieć przez Polskę? Hub w miejscu CPK jest totalnie bezsensownym pomysłem.
Hub w miejscu CPK jest totalnie bezsensownym pomysłem.


@enron: no ale teraz to pojechałeś

Po co ktoś miałby nadkładać drogę żeby specjalnie lecieć przez Polskę?


a czemu latanie przez Frankfurt jest git, a przez Baranowice to nadkładanie drogi?
Hub w miejscu CPK jest totalnie bezsensownym pomysłem.

@enron: no ale teraz to pojechałeś


Bo? Jesteśmy na skraju Europy jeśli chodzi o lotnictwo, jaki sens jest lecieć specjalnie przez Baranów skoro to oznacza nadłożenie drogi? Chyba że masz jakiś genialny pomysł typu latanie nad Ukrainą i rosją.

Po co ktoś miałby nadkładać drogę żeby specjalnie lecieć przez Polskę?

a czemu latanie przez Frankfurt jest git, a przez Baranowice to nadkładanie drogi?
enron - > Hub w miejscu CPK jest totalnie bezsensownym pomysłem.
 @enron: no ale tera...

źródło: loty

Pobierz
bo i jedyny argument za CPK to rzucanie się, że wybudujemy mimo że Niemiec tego nie chce.


@enron: no nie, specjaliści niezwiązani z żadną opcją też to popierają
@enron: no nie, specjaliści niezwiązani z żadną opcją też to popierają


@Arboree: Jakoś nie zauważyłem żadnych istotnych głosów za CPK popartych rzeczywistymi argumentami a nie "paanie, takie lotnisko to każdy zaraz tu będzie latał"
@enron: na to są wyliczenia, to nie są tylko megalomańskie pierdy. Nie przytoczę ci teraz konkretnych wypowiedzi, ale wg specjalistów są poważne argumenty na CPK. Nie popadajmy w skrajności, CPK z pewnością nie jest taki super jak zapowiadają, ale tak czy siak zwróci się i to chyba jest najważniejsze