Wpis z mikrobloga

#elektronika #elektryka #motoryzacja #mechanikasamochodowa #sondalambda

Problem: Sonda za katalizatorem powinna pokazywać stałe 0,7-0,8 V Sygnał jaki jest generowany przez sondę jest sinusoidą, potrafi spadać też do 0,1-0,2V. Chcę użyć elementu, który pozwoli na "utrzymanie" sygnału na poziomie prawidłowym czyli 0,7-0,8V. Czytałem o diodach prostowniczy, o rezystorach, ale niestety nie moja bajka. Problem mój jest akurat w sondach przed katalizatorem i podejrzewam, że sygnał sond za katalizatorem może mieć na to wpływ, a wydaje mi się proste i tanie sprawdzenie czy "wyprostowanie" sygnału do prawidłowego rozwiąże problem. Wtedy będę wiedział co wymienić. Czy ktoś może polecić jakieś rozwiązanie? Proszę o podanie parametrów elementu, żeby w sklepie wiedzieli co mi dać.

Dzięki
  • 14
@Felonious_Gru: Dzięki, o to mi chodziło.

Nie wiem czy to mnie naprowadzi. Poprostu obie sondy przed katem mają slow response p0133 i p0153. Nieszczelności posprawdzane. Na postoju jest ok, ale jak zaczynam jechać robi się na nich bogato, na tych za katem ubogo i zastanawiam się, czy to nie to. Najciekawsze, że na postoju wszystko gra.
Dopowiem jeszcze, że itak nie jest to opcja na oszukanie "permanentne" - przynajmniej u mnie - bo przy cut off sonda druga też ma wskazywać ubogo bo inaczej wywali inny błąd, więc dioda to nie rozwiązanie, a "diagnostyka" bo pokazuje jakby katalizator działał prawidłowo.
@martinez98: ja mam jedną uwagę, może Ci pomoże. Zanim napiszesz "robi to samo na benzynie" zresetuj komputer benzynowy i przejedź się bez włączania lpg. Czasem praca na lpg powoduje jakieś błędy, które po przełączeniu na benzynę zostają w pamięci komputera benzynowego i nawet jeśli lpg powoduje problem, to występuje on na obu paliwach.