Wpis z mikrobloga

I żeby się przebiło:

CPK to nie ma być megalotnisko, tylko duży port lotniczy na ok. 40 mln pasażerów; megalotniska oscylują w granicach 80-100 mln

CPK nie jest po to żeby przebić Niemcy, zaszkodzić Niemcom itd. Ruch cargo, który ma generować CPK nie będzie pewnie na poziomie średnich portów cargo w Niemczech. Lipsk przyjmuje 1,3 mln ton cargo, CPK ma docelowo w pierwszej fazie osiągnąć 0,5 mln. Celem jest po prostu przekierowanie polskiego ruchu cargo na polskie lotniska. To nie jest wyraz jakichś antyniemieckich fobii, tylko zwykłej troski o korzystny bilans handlowy. Niemcy nawet za bardzo tego nie odczują.

#kanalzero #cpk
  • 15
@marcelus a przebiło się do ciebie, że to potężne cargo nie będzie mogło być wożone po tych samych torach co szprychy szybkiej kolei pasażerskiej? I to, że ta szybka kolej ma zatrzymywać się w piździdolach bo ma też wspierać komunikację lokalną. Beka z tego projektu
Ruch cargo, który ma generować CPK nie będzie


@marcelus: istniał ponieważ przez podatki już teraz ludzie wybierają import przez niemcy, duże lotnisko da dokładnie tyle samo co duży samolot morawieckiego, zachwyt debili
@WUJICO: bardzo Cię przepraszam, że zmienię temat ale dlaczego się tak uparłeś na to cargo skoro to lotnisko ma obsługiwać ruch pasażerski a cargo przy okazji? I nawet jeżeli to nie będzie lotnisko dla całej Polski to sama Warszawa potrzebuje lotniska bo Chopin jest wypchany nawet po sezonie a do Modlina wiele się nie dołoży.
@mprzemo Ruch pasażerski też rekordowy. Chce pokazać, że są inne lotniska, które dobrze prosperują.
https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-rekord-na-lotnisku-w-katowicach-obsluzono-5-milionow-pasazer,nId,7126660#crp_state=1

Przecież jest jeszcze Radom- flagowa inwestycja PiSu o której nie chcą pamiętać. Do Baranowa z Wawy jest godzina, do Radomia tylko 20min więcej, ale za to już istnieje tam lotnisko z możliwością rozbudowy.
Mało kto pisze o tym, że wraz z powstaniem CPK, Chopin będzie wygłaszany i ostatecznie zamknięty na rzecz właśnie CPK oraz, że inne mniejsze