CPK to nie ma być megalotnisko, tylko duży port lotniczy na ok. 40 mln pasażerów; megalotniska oscylują w granicach 80-100 mln
CPK nie jest po to żeby przebić Niemcy, zaszkodzić Niemcom itd. Ruch cargo, który ma generować CPK nie będzie pewnie na poziomie średnich portów cargo w Niemczech. Lipsk przyjmuje 1,3 mln ton cargo, CPK ma docelowo w pierwszej fazie osiągnąć 0,5 mln. Celem jest po prostu przekierowanie polskiego ruchu cargo na polskie lotniska. To nie jest wyraz jakichś antyniemieckich fobii, tylko zwykłej troski o korzystny bilans handlowy. Niemcy nawet za bardzo tego nie odczują.
@marcelus: Ej a może zacząć od nieco atrakcyjniejszych przepisów celnych niż Niemcy i sprawdzić jak realnie przełoży się to na zainteresowanie naszym krajem? ¯\(ツ)/¯
@marcelus a przebiło się do ciebie, że to potężne cargo nie będzie mogło być wożone po tych samych torach co szprychy szybkiej kolei pasażerskiej? I to, że ta szybka kolej ma zatrzymywać się w piździdolach bo ma też wspierać komunikację lokalną. Beka z tego projektu
@marcelus: istniał ponieważ przez podatki już teraz ludzie wybierają import przez niemcy, duże lotnisko da dokładnie tyle samo co duży samolot morawieckiego, zachwyt debili
@WUJICO: bardzo Cię przepraszam, że zmienię temat ale dlaczego się tak uparłeś na to cargo skoro to lotnisko ma obsługiwać ruch pasażerski a cargo przy okazji? I nawet jeżeli to nie będzie lotnisko dla całej Polski to sama Warszawa potrzebuje lotniska bo Chopin jest wypchany nawet po sezonie a do Modlina wiele się nie dołoży.
Przecież jest jeszcze Radom- flagowa inwestycja PiSu o której nie chcą pamiętać. Do Baranowa z Wawy jest godzina, do Radomia tylko 20min więcej, ale za to już istnieje tam lotnisko z możliwością rozbudowy. Mało kto pisze o tym, że wraz z powstaniem CPK, Chopin będzie wygłaszany i ostatecznie zamknięty na rzecz właśnie CPK oraz, że inne mniejsze
Bardzo proszę o ciepłe słowa. Zawaliłem uczelnie, mam długi i jestem na najniższym punkcie życia, boję się jutro obudzić. Jeśli ktoś z szerszą perspektywą może popisać byłbym wdzięczny.
CPK to nie ma być megalotnisko, tylko duży port lotniczy na ok. 40 mln pasażerów; megalotniska oscylują w granicach 80-100 mln
CPK nie jest po to żeby przebić Niemcy, zaszkodzić Niemcom itd. Ruch cargo, który ma generować CPK nie będzie pewnie na poziomie średnich portów cargo w Niemczech. Lipsk przyjmuje 1,3 mln ton cargo, CPK ma docelowo w pierwszej fazie osiągnąć 0,5 mln. Celem jest po prostu przekierowanie polskiego ruchu cargo na polskie lotniska. To nie jest wyraz jakichś antyniemieckich fobii, tylko zwykłej troski o korzystny bilans handlowy. Niemcy nawet za bardzo tego nie odczują.
#kanalzero #cpk
@marcelus: 12 lotnisko w Europie pod względem wielkości. To jest ta megalomania wg Tuska i jego wyznawców.
@marcelus: Łeee, to po #!$%@? marnować pieniądze na takiego karakana
@marcelus: Przecież to główny argument za budową wśród "zwolenników" tego cudownego projektu.
@marcelus: łeeee to teraz już nie popieram tej budowy
@marcelus: istniał ponieważ przez podatki już teraz ludzie wybierają import przez niemcy, duże lotnisko da dokładnie tyle samo co duży samolot morawieckiego, zachwyt debili
https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,29407498,lotnisko-w-pyrzowicach-z-rekordem-lotow-cargo-samoloty-lataly.html
https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-rekord-na-lotnisku-w-katowicach-obsluzono-5-milionow-pasazer,nId,7126660#crp_state=1
Przecież jest jeszcze Radom- flagowa inwestycja PiSu o której nie chcą pamiętać. Do Baranowa z Wawy jest godzina, do Radomia tylko 20min więcej, ale za to już istnieje tam lotnisko z możliwością rozbudowy.
Mało kto pisze o tym, że wraz z powstaniem CPK, Chopin będzie wygłaszany i ostatecznie zamknięty na rzecz właśnie CPK oraz, że inne mniejsze