Wpis z mikrobloga

Ślepym zwolennikom budowy CPK polecam zapoznać się ze zjawiskiem kultu cargo:

"Kult ten został zauważony przez antropologów, gdy ludność tubylcza zaczęła budować obiekty przypominające lądowiska i pasy startowe dla samolotów, nabrzeża dla statków, magazyny itp. Okazało się, że miejscowa ludność widząc, iż biali budują pasy startowe i lądowiska, czego wynikiem jest przylatywanie samolotów z żywnością i innymi dobrami, zaczęła ich naśladować. W świadomości tubylców samoloty przylatywały z nieba i były kierowane na ziemię przez bogów, natomiast biali ludzie byli tylko pośrednikami, którzy nie przekazywali im wszystkich zsyłanych dobrodziejstw (stąd kult cargo). "

I tak samo ci od CPK zachowują się jak członkowie kultu, myśląc że wystarczy wybudować duże lotnisko i samoloty same będą na nie przylatywać przynosząc tubylcom dobrobyt xD

#polityka #cpk #bekazpisu
  • 31
dobra, wymień mi ile krajów o podobnym PKB do Polski nie ma lotniska podobnego do CPK i dlaczego zero.


@thorgoth: a może by tak porównać do PKB per capita? A nie, wtedy narracja się nie będzie zgadzać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

BTW: jakie kryteria musi spełniać lotnisko, by było "podobne do CPK"?

I dlaczego wyznawcom kultu cargo przed wojną pozwolono wybudować Gdynie.


@thorgoth: instrukcja prowadzenia biznesu
wrzucałeś już identyczny post pare dni temu.


@thorgoth: Nie przypominam sobie.

dobra, wymień mi ile krajów o podobnym PKB do Polski nie ma lotniska podobnego do CPK i dlaczego zero.


@thorgoth: No tak na szybko to największe międzynarodowe lotnisko Argentyny obsłużyło w 2023 roku 5,644,000 pasażerów, Okęcie w 2022 roku ponad 14 mln.
@RandyBobandy: Ja to przede wszystkim chciałbym w końcu usłyszeć na jakim procentowym etapie realizacji jest to CPK, bo jeśli po 8 latach pisowskich rządów nie jest dociągnięte choćby do 30-40% to mam podejrzenie, że ładujemy się w inwestycję czysto iluzoryczną i stajemy się zakładnikami idei pisowskiego misia.

Wie ktoś? Czy teraz takich pytań już zadawać nie wolno? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a może by tak porównać do PKB per capita? A nie, wtedy narracja się nie będzie zgadzać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@lhotse89: będzie się zgadzać, spokojnie. Mogą być biedniejsze per capita Węgry? Może niepolitycznie to co powiesz na Portugalię?

A Gdynia to nie tylko projekt który się udał, to też projekt komunikacyjny dostosowany do wielkości ówczesnej gospodarki. Coś jak CPK.
Wie ktoś? Czy teraz takich pytań już zadawać nie wolno?


@HrabiaTruposz: Nie noe wtedy to by nie był prawdziwy kult cargo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja to przede wszystkim chciałbym w końcu usłyszeć na jakim procentowym etapie realizacji jest to CPK


@HrabiaTruposz: A 400 tys. na kościółek to mało? Mało Ci "fajnopolaku"? ( ͠° °)
@lhotse89: będzie się zgadzać, spokojnie. Mogą być biedniejsze per capita Węgry? Może niepolitycznie to co powiesz na Portugalię?


@thorgoth: no chyba się średnio zgadza, skoro są kraje o większym PKB per capita, nieposiadające dużych lotnisk?

A Gdynia to nie tylko projekt który się udał, to też projekt komunikacyjny dostosowany do wielkości ówczesnej gospodarki. Coś jak CPK.


@thorgoth: i w jaki sposób to ma stanowi argument za CPK? Cały czas
no chyba się średnio zgadza, skoro są kraje o większym PKB per capita, nieposiadające dużych lotnisk?

@lhotse89: i są takie o mniejszym co posiadają.
Poza tym rozmiar gospodarki to tylko jeden z argumentów. Są jeszcze inne, choćby położenie na szlakach transportowych.

A Gdynia się udała z pewnych powodów i te powody nie są wspólne z dworcem na Podlasiu ale z CPK już owszem
@lhotse89: i są takie o mniejszym co posiadają.

Poza tym rozmiar gospodarki to tylko jeden z argumentów. Są jeszcze inne, choćby położenie na szlakach transportowych.


@thorgoth: Czyli klasycznie: najpierw sam powołujesz się na PKB, a jak okazuje się, że to kiepski argument, to PKB już nie jest takim ważnym argumentem?

Położenie na szlakach transportowych: chodzi o szlaki lądowe (gdzie jesteśmy raczej na uboczu Europy), czy o szlaki powietrzne (które po
Czyli klasycznie: najpierw sam powołujesz się na PKB, a jak okazuje się, że to kiepski argument, to PKB już nie jest takim ważnym argumentem?


@lhotse89: nie, klasycznie: rozmiar gospodarki mierzony w PKB, co jest instrumentem niedoskonałym jest WAŻNYM argumentem ale nie jedynym.

I przecięcie szlaku handlowego Niemcy-Rosja oraz Bałtyk- Bałkany nie jest może najważniejszym skrzyżowaniem dróg handlowych ale ważnym wystarczająco aby posiadać hub lotniczy.
Tak, wiem że szlak do Rosji chwilowo
Nie, ludzie z miejsc gdzie istniał kult cargo butowali pasy startowe, bo myśleli że to sprawi iż przylecą samoloty z fajnymi rzeczami, tak samo jak piewcy CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@RandyBobandy: No rzeczywiście. Kult cargo w kraju, które przerabia w Europie 1% całego wolumenu. W kraju, w którym 83% towarów przewożonych drogą lotniczą jest przeładowywane za granicą.

Niebawem większe ilości cargo będą przerabiać od nas Węgrzy,
waro - >Nie, ludzie z miejsc gdzie istniał kult cargo butowali pasy startowe, bo myśl...

źródło: 7dfd59b9b139444a40bee951b73475efbe350677789eed3913f03465d68b9842

Pobierz
I przecięcie szlaku handlowego Niemcy-Rosja oraz Bałtyk- Bałkany nie jest może najważniejszym skrzyżowaniem dróg handlowych ale ważnym wystarczająco aby posiadać hub lotniczy.

Tak, wiem że szlak do Rosji chwilowo nie jest używany. Coś mi jednak mówi że po wojnie to się zmieni.


20 gospodarka świata potrzebuje huba lotniczego tak samo jak elektrowni jądrowej. Ani fotowoltaika z wiatrakiem ani okęcie z radomiem nie wystarczą.


@thorgoth: 20 gospodarka świata i tak duży powierzchniowo
@Szalom Wybudowaliśmy autostrady bo wczesniejsze drogi nie wystarczały, jakoś nie słyszę żeby chętnych na nasze lotniska było tylu że trzeba budować CPK żeby wszystkich chętnych obsłużyć.