Wpis z mikrobloga

Byłem nawet trochę zdziwiony, że w momencie, kiedy rosyjska V kolumna na Węgrzech bredzi o zajęciu Zakarpacia a ta rumuńska o Bukowinie, żaden konfiarz (Gai Kodek nie liczę) nie zaczyna wyjeżdżać ze Lwowem.
No ale na szczęście jest niezastąpiony w takich chwilach mecenas Jacek Wilk.
#bekazkonfederacji #ruskapropaganda #60kopiejekzawpis #ukraina #polityka
JPRW - Byłem nawet trochę zdziwiony, że w momencie, kiedy rosyjska V kolumna na Węgrz...

źródło: 20240203_143922

Pobierz
  • 32
Ale co mam zobaczyć? Że w Polsce żegluga śródlądowa nie istnieje - no nie istnieje, to samo wskazuje Twój link :)

Reasumując, podczas gdy średnia unijna - jak pokazuje Eurostat - wynosi 7 proc., w Polsce udział śródlądowego transportu wodnego to zaledwie 0,7 proc. Z raportu NIK wynika również, że środki przekazywane na rozwój żeglugi śródlądowej pokrywają zaledwie 20-30 proc. potrzeb.

I to zamyka temat budowy kanału San-Dniestr. Jest to ogromny koszt,
oydamoydam - >Ale co mam zobaczyć? Że w Polsce żegluga śródlądowa nie istnieje - no n...

źródło: 2c714c21a308a276d6cab63a245a67a92b5f00a8e12d150c0a7c59c5006876bb

Pobierz
@oydamoydam: Przekop mierzei to skrajnie debilny pomysł. To fakt.
https://www.rp.pl/transport/art39385281-nik-przekop-mierzei-wislanej-jest-ekonomiczna-kleska-pis
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nieprawidlowosci-przy-przekopie-Mierzei-Wislanej-Przekroczyla-granice-oplacalnosci-8643187.html

Podsumowując, od 18 września 2022 do 31 grudnia 2023 roku przekopem Mierzei przepłynęło w obie strony 2056 statków:

467 jeszcze w roku 2022,
ponadto 1589 w roku ubiegłym.
W poszczególnych grupach jednostek odpowiednio:

statków rekreacyjnych 1453 (371 w roku 2022, w roku następnym 1082),
statków rybackich 21 (3 i 18),
statków państwowych 178 (odpowiednio 27 i 151),
komercyjnych 404 (odpowiednio
Przekop mierzei to skrajnie debilny pomysł. To fakt.


@semperfidelis:

Do pełnego wykorzystania przekopu potrzebna jest rozbudowa drogi wodnej do Elbląga i rozbudowa tam portu.

To tak jakby zbudować kawałek autostrady w polu i krzyczeć, że autostrady są bez sensu, bo prowadzą donikąd i mało co po nich jeździ.
@semperfidelis: bo lwów byłby mokrym snem prawactwa. Ten region gdyby został przy łączony do Polski za czasów prawicy, to szybko by się rozwinął a prawica miałaby wieczne 2mln głosów dodatkowych xD. Całe szczęście że to tylko bajeczki dla prawicy w które nikt normalny nie wierzy.
@oydamoydam: Opowiedz mi więcej o tym Elblągu, jakby to był nie wiem, jaki potencjał. Obok są dwa ogromne porty - Gdańsk i Gdynia. Co taki Elbląg jest w stanie zaoferować poza wywaleniem kasy na "przystosowanie" portu?
Do Gdańska i Gdyni łącznie wpływa rocznie ok. 8000 statków handlowych. Zatem zamiast bezsensownych inwestycji w mierzeję i Elbląg może warto byłoby wydać te pieniądze na rozbudowę Gdańska/Gdyni. Czegoś, co już funkcjonuje i dobrze sobie
Opowiedz mi więcej o tym Elblągu, jakby to był nie wiem, jaki potencjał. Obok są dwa ogromne porty - Gdańsk i Gdynia. Co taki Elbląg jest w stanie zaoferować poza wywaleniem kasy na "przystosowanie" portu?

Do Gdańska i Gdyni łącznie wpływa rocznie ok. 8000 statków handlowych. Zatem zamiast bezsensownych inwestycji w mierzeję i Elbląg może warto byłoby wydać te pieniądze na rozbudowę Gdańska/Gdyni. Czegoś, co już funkcjonuje i dobrze sobie radzi? Zamiast
@semperfidelis: bez jaj dzisiaj teren gówno znaczy. Po co to komu. Mało mamy w Polsce "Tarnowow" które się wyludniają błyskawicznie bo nic tam nie ma? Lwów to by było takie właśnie błyskawicznie wyludniajace się miasto w którym szybko zostałyby tylko patusy i emeryci. Do tego z ekstremalnie wrogą populacją i rozwalając każdy sojusz międzynarodowy w którym jest Polska i robiąc z nas totalnych barbarzyńców.

Na żadnym etapie to nie jest dobry