Wpis z mikrobloga

Hej. Kładę w mieszkaniu kable ethernet z routera do pokoi. Nie znam się. : x
Mam dwa pytania, na które ciężko mi znaleźć odpowiedź. Może znajdzie się jakiś życzliwy Mirek obeznany w temacie, który mi podpowie.

1. Czy jak mam 4x kable idące razem jedną dziurą to powinienem użyć ekranowanych, czy nie-ekranowanych?
Trochę przypał, bo kupiłem już nie-ekranowane... ale gdybym miał mieć w przyszłości problemy to lepiej napluć sobie w brodę teraz, niż codziennie przez lata.

2. Gniazdko wyjściowe ethernet w pokojach to prosta sprawa. Ale co z wejściem do ściany po stronie routera?
Nie chciałbym mieć brzydkich kabli wystających ze ściany. Czy jest coś takiego jak gniazdko -wejściowe- ethernet?
Albo, czy da się to jakoś inaczej, estetycznie zamontować?

#kiciochpyta #remontujzwykopem #elektronika #elektryka #telekomunikacja #komputery #siecikomputerowe
  • 18
1. Czy jak mam 4x kable idące razem jedną dziurą to powinienem użyć ekranowanych, czy nie-ekranowanych?


@Eillis: nieekranowanych. Wrzucanie do domu ekranowanych nie ma ani sensu ani uzasadnienia,wygeneruje tylko niepotrzebne problemy, jak to zrobić dobrze.

Ale co z wejściem do ściany po stronie routera?

Nie chciałbym mieć brzydkich kabli wystających ze ściany. Czy jest coś takiego jak gniazdko -wejściowe- ethernet?

Albo, czy da się to jakoś inaczej, estetycznie zamontować?


@Eillis:
  • 0
@ChristianHorner @HalTrout @Jarek_P @melba
Dzięki za odpowiedzi!

1. Uff... Uspkoiliście mnie z tym ekarnowaniem.

2. Trochę niedopowiedziałem. Sorry...
Z tego co rozumiem, to Wasze propozycje dotyczyły routera schowanego w skrzynce technicznej.
U mnie router musi stać w salonie, bo tam mam wyjście światłowodu. Idzie bezpośrednio aż tam.
Chcę pociągnąć w ścianach kable od salonu do pokoi. Problem mam z "wejściami" w ścianie po stronie routera, w salonie. Chciałbym tam albo:
A. zrobić