Wpis z mikrobloga

mam kłopot z autem;
Audi, silnik 1.4 TFSI 150KM, życie się tak ułożyło, że nie korzystam z auta i przez ostatnie pół roku przejechałem ok. 250km, ostatnie tankowanie na początku lipca.

po przejechaniu ok. 15km auto wrzuca kontrolkę EPC, a także traci moc, falują obroty, wypada zapłon.
Następnego dnia rano na zimnym odpala jak by nigdy nic, EPC znika i po przejechaniu ok. 15-20km znowu wywala EPC i traci moc. Dodam, że równocześnie w aucie wyskakuje komunikat: system start stop - awaria funkcja niedostępna

I teraz co to może być? czujnik położenia wałka rozrządu? wtryski? świece? wypalone zawory? jakaś przepalająca się wiązka na którą oddziałowuje temperatura?

myślałem już nawet dzisiaj o tym, że może fakt braku tankowania od pół roku sprawił że wtryski siadły od paliwa które zwietrzało, ale to by się działo od razu pod odpaleniu auta a nie każdorazowo po przejechaniu 15km. Serio nie mam pomysłu, nawet nie wiem za bardzo gdzie się z czymś takim udać w Poznaniu - na M1 mobiauto powiedzieli że nie mają elektromechaniki więc skoro wypadał zapłon to wymienią świecie i tyle. Podłączyłem pod ELM327 to błędy wypluło, że wypada zapłon oraz inne zapłonopodobne i się zastanawiam co daje podłączenie pod VAG - czy to jasno mi wskaże gdzie jest błąd i co konkretnie należy zrobić?

pozdrawiam serdecznie Mirki

#mechanikasamochodowa #volkswagen #audi
  • 9
@blackmolly tak jak kolega @walokid radzi

A pewnie jest to wina paliwa, póki samochód pracuje na „ssaniu” na bogatszej mieszance to jeszcze jakoś jej skład wygląda a po tym jak się kąty nagrzeją już może być nie halo i wywala check. Ale to teoria jak wróżenie z fusów, może tak być ale wcale nie musi.
@blackmolly: W starszych vagach EPC to było od obsługi elektronicznego pedału gazu. Jak pedał miał awarię i może ewentualnie przepustnica to wyskakiwało. Ale może po ~2005 coś zmienili (kiedyś vag używał kontrolkę świecy żarowej jak check engine czy nawet kontrolę informującą o niesprawnych światłach hamulcowych).
wypluło, że wypada zapłon oraz inne zapłonopodobne


@blackmolly: Więc zacząć należy od obejrzenia świec, doraźnie od zmniejszenia odstępu między elektrodami.
Ogólnie świece kiedy były wymieniane? Zaniedbanie wymiany (czy chociaż regulacji odstępu) kończy się z kolei uszkodzeniem cewek zapłonowych.