Wpis z mikrobloga

Większość spuszcza się nad ceną benzyny i Jeleniem Bezmajtkiem, a ja z kolei TYLKO LPG.
Ktoś napisze: gaz do kuchenki. W takim razie ropa do traktora, a benzyna do zapalniczki.
Jedyne koszty jakie zauważyłem przez 10 lat posiadania auta z LPG:
a) 62 zł droższy przegląd
b) z 3x w roku trzeba filterek od LPG wymienić, który kosztuje 10 zł na Alledrogo (robię rocznie około 30 tys. km) a gdy się kupi 5 to jest dostawa za darmo bo Allegro Smart. Najtańsze są marki "Jacuś". Kiedyś płaciłem u gazownika za tę usługę 50 zł, ale wydawało mi się zbyt drogo. Więc kupiłem sobie interfejs do LPG taki jaki on ma, za 80 zł dzięki któremu robię sobie samemu samoadaptację po wymianie filtra i kasuję inspekcję wymiany filtra. Samochód standardowy - silnik 2.0 145 KM, benzyny spalał około 10 litrów na 100 km, gazu spala około 12 litrów. Przyjmując 100 litrów benzyny na 1000 km, to jest to koszt około 640 zł. Zakładając że gaz kosztuje sztywno 3 zł (a latem jest tańszy, ale niech będzie średnia) to koszt przejechania 1000 km w gazie to około 300 zł. Przez 10 lat eksploatacji i zrobionymi około 200 tys. tym autem padły wtryski gazu. Koszt jednego włoskiej marki Lovato, to około 100 zł.
Dołóżmy droższy przegląd i filterki. Nadal jesteśmy na plusie.
Cena instalacji? A kto każe zakładać.
Wystarczy kupić auto z LPG i ewentualne niedoróbki poprawić we własnym zakresie, lub z pomocą znajomego mechanika.
Moje oszczędności w skali roku: za 19200 zł spaliłbym benzyny, a tak spalam około 9k PLN.
Przez kilka lat spokojnie można odłożyć na nowy silnik i robociznę, ale jakoś nie chce paść.
#motoryzacja #samochody #lpg #paliwo
Tomek3322 - Większość spuszcza się nad ceną benzyny i Jeleniem Bezmajtkiem, a ja z ko...

źródło: F71_1

Pobierz
  • 15
@Tomek3322 LPG ma swoje minusy. choćby to, że gdzieś ta butle musisz wstawić, i jeśli nie masz hameriksn piickupa albo żuka - to zajmuje miejsce, a nawet w najlepszym wypadku - przeszkadza w posiadaniu koła zapasowego
  • 0
@hrumque: zgadza się, tylko jak często potrzebujesz całą powierzchnię bagażnika?
Mnie się zdarzało tylną kanapę wymontowywać, ale chyba z 3 razy przez 10 lat. A w bagażniku wożę też skrzynię basową i to koło zapasowe ją przytrzymuje żeby nie latała na boki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
z


@Tomek3322: Jak ktoś robi dużo km to rzeczywiście lpg jest bardzo opłacalne. Ale jak dla mnie Gaz=problemy z silnikiem i jego pracą na dłuższą metę. Od 11 lat jeżdżę samą benzyną i praktycznie żadnych problemów z użytkowaniem, tyle że ja mało km robię rocznie bo około 6-9k km
Gaz=problemy z silnikiem i jego pracą na dłuższą metę.


@Rafal_Baster: opinie opierasz na?
Jest to oczywiście nie prawda. O ile jest dobrze wszystko ustawione i odpowiednio serwisowane.

Nie trzeba robić dużo km aby gaz był opłacalny jak kupisz auto już z instalacją. może i 10 minut silnik pracować w -5 zimą i wraz się opłaca
kupiłem sobie interfejs do LPG taki jaki on ma, za 80 zł dzięki któremu robię sobie samemu samoadaptację po wymianie filtra

@Tomek3322: masz świadomość co dokładnie robisz czy klikasz na pałę samoadaptację i liczysz na to, że automatycznie wszystko się dobrze ustawia?

Do kosztów zakupu paliwa LPG dolicz też koszt zakupu benzyny. Z opłacalnością LPG trudno dyskutować, ale w przesadny hurra optymizm to bym nie popadał.

No i teraz wisi jeszcze
za 19200 zł spaliłbym benzyny,


@Tomek3322: ale czy jeździłbyś tyle gdybyś musiał tylko na benzynie?
raczej nie, pewnie kupiłbyś diesla,
albo przestał jeździć tyle

takie kalkulacje zwykle są właśnie wirtualne,
np. ktoś dojeżdża do pracy 50 km i na LPG mu się to kalkuluje,
ale gdyby miał jeździć tyle na benzynie to ta praca nie miałaby sensu i znalazłby sobie coś bliżej nawet mniej płatnego albo wynajął mieszkanie w miejscu pracy,
@Tomek3322: czyli nie wiesz co robisz. o to mi właśnie chodziło, że nie rozumiesz co robisz tylko mimikujesz to co robił gazownik.

Autoadaptacja w większości przypadków to opcja w oprogramowaniu która może działać na dwa sposoby.
Albo korekty po zapłonie (za każdym uruchomieniem silnika) (na stałe, albo jak komputer uzna że ustawione to wyłączy)
albo korekty cały czas co kilka sekund (na stałe, albo jak komputer uzna że ustawione to wyłączy)
@Patryk4 drastycznie skrócisz żywotność wtryskiwaczy bo się zalepią, ich parametry pracy zaczną od siebie wzajemnie odbiegać, któryś będzie dawkować za mało gazu względem powietrza, przez co wzrośnie temperatura spalania, nadpali gniazdo zaworowe i zaczną się problemy z pracą silnika i cyk remoncik.