Wpis z mikrobloga

Hej, ktoś prywatnie w #lublin ma auto z grupy VAG i umie w VCDS?

Nie mogę zakodować nowego kluczyka w moim gruzie (golf 4), robię wg tego filmiku

https://youtu.be/X7oodMBoMEI?si=r_yvOyID0uZYHSg5

Jest tam powiedziane że najpierw na starym kluczyku na kanale 21 wpisuje 3 (tyle mam dozwolonych kluczyków) i klikam Test następnie Save i okej to spoko działa.
Ale później nie wychodząc z tego okna na screenie mam to samo zrobić wkładając nowy kluczyk - tu mam error no bo po wyłączeniu zapłonu tracę login tak jak jest na screenie.

Obecnie mam błąd kodowania, na zegarach ikonka oraz stary kluczyk odpala auto i zamyka z pilota. Nowy kluczyk odpala ale nie zamyka z pilota.

Mam licznik na immo2. Pin wyciągnąłem.
Działam w programie VAG COM ale nie mogę okiełznać tego i domknąć tematu do końca.
A mialo być łatwo i przyjemnie. Ktoś miał podobnie?

#vag #motoryzacja
PanDanda - Hej, ktoś prywatnie w #lublin ma auto z grupy VAG i umie w VCDS?

Nie mogę...

źródło: temp_file738798282658651933

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
@PanDanda: nie możesz zakodować pilota, bo właśnie ciągle siedzisz w zegarach ¯\(ツ)/¯ Musisz - tak jak na filmiku - wejść w moduł komfortu (46), wyzerować ustawienia i dopiero potem dodać klucze. Nie wyłączasz przy tym zapłonu, a chyba nawet login nie jest potrzebny. Jak dalej nie będzie szło z kompa (a wątpię) to masz jeszcze opcję dogrania klucza przez wkładkę drzwi (o ile masz sprawne zamki). Jeśli żadne z powyższych nie
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel

Kurczę, sprawdzałem kilka razy i koleś wchodzi w 17-zegary, potem kanał 21.
Próbowałem na kanale 00 zapisać ustawienia na nowo (wtedy znika kontrolka immo) i znowu na 21 ale mam error przy wpisywaniu liczby kluczyków.

Wkładki mam dobre wydaje mi się, jedynie mikrostyk szwankuje w drzwiach kierowcy.

Ale teraz poszukałem i faktycznie jest metoda z modułem komfortu 46

https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224086

To miałeś na myśli? :)
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel
Rzeczywiście jest dalej, tak mnie błąd zaabsorbował że zapomniałem dalej co jest.

No ale martwi mnie błąd immo, mam 2 kluczyki - 1 stary, 1 - nowy.
Auto odpala na 2. Ale jest błąd immo na zegarach, jak go usunąć? W module 17 wpisywałem wartość 2 jako że mam 2 kluczyki ale samo mi przeskakuje na 3 i mam error. Tego nie moge ominąć.

Nie mam tak jak ten koleś wartości
PanDanda - @NuklearnySzpadel 
Rzeczywiście jest dalej, tak mnie błąd zaabsorbował że ...

źródło: temp_file9170927892333979567

Pobierz
  • Odpowiedz
@PanDanda: spróbuj powtórzyć kodowanie immobilizera, tylko w kanale 21 jako nową wartość podaj 0, a dopiero potem zrób docelowo kodowanie 2 sztuk. Ewentualnie powiedz czy próbowałeś wyczyścić po prostu błędy w sterowniku? Zrób auto scan i skasuj co wyskoczy.
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel

Okej to jest pomysł, spróbuję z tym 0 i 2 docelowo.
Nie kasowałem jeszcze błędów przez program. A przynajmniej nie tak klasycznie, jedyne co próbowałem to w liczniku na kanale 00 klikałem Test i Save. Wtedy błąd immo znikał... Do ponownego włączenia zapłonu :/

Także spróbuję Twoim sposobem chociaż na razie będę jeździł na starym bo pogoda nie dopisuje na takie rzeczy także zajmie mi ewentualna odpowiedź trochę czasu.

A powiedz
  • Odpowiedz
@PanDanda: generalnie to jak kodujesz immo, to zaczynasz ze starym (działającym) kluczem w stacyjce i jak odpalasz procedurę, to wkładasz kolejne klucze i wyciągasz dopiero jak zgaśnie kontrolka immo. Po ostatnim kluczu zakańczasz procedurę, oczywiście na aktywnym zapłonie by vcds miał kontakt. Nie klikasz nic na komputerze dopóki przekładasz klucze, bo to wszystko to jest jedna adaptacja.

Edit. Widzę, że dokładnie tak zrobił na nagraniu
  • Odpowiedz
@PanDanda: błędy modułu komfortu (46) są dla nas nieistotne. Jeśli dobrze pamiętam - działa Ci w pełni nowy pilot, tylko na nowym nie gaśnie kontrolka immo, a pomimo tego auto odpala i nie gaśnie?

Ostatnie co mi przychodzi do głowy, to powtórka programowania immo (instrumenty - login - adaptacja - kanał 21) i wpisać 1 klucz, przebrnąć przez cały program i dopiero wtedy próbować dograć tak samo drugi. Jeśli dalej nie
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel

Nowy pilot umożliwia odpalanie auta, ale nie mogę zamykać nim auta przyciskiem - nie szło mi dziś tez dodanie go do modułu komfortu.
Robilem wg filmiku, stary kluczyk odczytało, auto wydało dźwięk, przy nowym cisza.

Kontrolka immo występuje na obydwu kluczykach.

Próbowałem na kanale 21 wpisywać i 0 i 1 i 2, za każdym razem error o dziwo. Aż zacząłem się zastanawiać czy dobry PIN odczytałem licznika vag commanderem.

Jestem z
  • Odpowiedz
@PanDanda: można sprawdzić, czy moduł komfortu widzi nowy pilot, ale za nic nie pamiętam w którym kanale modułu komfortu to było, a VCDS Lite chyba nie opisuje tych bloków. W internecie też poległem i nie znalazłem odpowiedzi. Zaczynam się też martwić, że to problem w VCDS w wersji Lite.
  • Odpowiedz
@PanDanda: to może sam kabel ma jakieś ograniczenia… Już zaczynam wymyślać… Do Lublina mam niestety całą Polskę do przejechania, a na dziale regionalnym forum cisza od lat. Chyba zostaje znaleźć kogoś na grupie na FB. Próba zdalnego rozwiązania problemu by miała sens gdyby to był problem z klikaniem, a robisz według filmów na YouTube, gdzie działa, więc marne szanse. Ale wciąż szanse ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@NuklearnySzpadel

Tam wszystko jest intuicyjne dla mnie, programy wydają się proste, wątpię żebym gdzieś popełnił błąd, na co dzień bardziej skomplikowanych używam ;)
Co do kabla to w poprzednim aucie, w lagunie 2 działał bez zarzutów.
Nie chcę Ci głowy zawracać zdalnie, bo święta są, wolne, a i tak dużo mi pomogłeś, spróbuję na FB napisać, może ktoś się znajdzie
  • Odpowiedz