Wpis z mikrobloga

Nienawidzę tego pieprzenia o tym, jak ważne jest wykształcenie i że bez niego jest się nikim. Jestem magistrem inżynierem automatyki i robotyki oraz informatyki, ponadto mam studia podyplomowe z zarządzania. Pracowałem kiedyś w służbach utrzymania ruchu, gdzie moimi przełożonymi byli ludzie po zawodówkach. Potem zacząłem pracę jako programista i okazało się, że oprócz mnie tylko jeden gość ma wykształcenie IT (jakaś prywatna szkoła wyższa). Pracodawcy w dupie mają papier, mój obecny pracodawca nawet nie chciał dyplomu mgr inż. informatyki, powiedzieli, że mam nie przynosić i tyle (dałem tylko pierwszy dyplom po automatyce).

Na awans i tak nie mam szans bo stanowiska pozajmowane, ludzie przyspawani do stołków. Mój ojciec i matka są pracownikami fizycznymi więc nikt mi roboty nie załatwi.

#pracbaza #korposwiat #praca #gorzkiezale #przegryw
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@CalibraTeam: ja 8 lat kształcenia się w zawodzie, technik inżynier leśnictwa, najlepszy w szkole z roku na rok, a o robocie zapomnij bo nie masz pleców. Też od razu nie studiowałem tego tylko co innego, ale tak mi się potoczyło że jednak wróciłem na ten kierunek. Jeszcze staż w panemii gdzie zablokowali wszelkie zatrudnienia.

a 20 lat temu przychodziłeś mówiłeś że chcesz robotę i jesteś po technikum to na drugi dzień już pracowałeś.

Czasy się zmieniły i mentalność ludzi się zmieniła, teraz c--j wie co się liczy ale na pewno nie wykształcenie, znajomości i to czy ktoś cię lubi czy nie, jak się podobasz osobie decyzyjnej to masz robotę. Albo jak masz znajomości czy rodzinę w
  • Odpowiedz
@DarkZizi: dają, wbrew pozorom bardzo dużo. Studia to nie jest stworzenie pracownika gotowego do realizacji zakresu obowiązków specjalisty w danej dziedzinie zaraz po obronie pracy dyplomowej…

Studia jak sama nazwa mówi, to studiowanie danej dziedziny, czemu towarzyszy zdobywanie wiedzy, budowanie umiejętności społecznych, nawiązywanie znajomości etc.