Wpis z mikrobloga

Jak masz widmo bankructwa z jednej strony, a z drugiej szansę wywalczenia lepszej sytuacji, to rachunek jest oczywisty.


@eloyard: xD Jak masz widmo bankructwa to zamykasz firmę i nie bawisz się w protesty, bo ich efekty przyjdą dopiero za kilka miesięcy i nawet jakbyś całkowicie zamknął transport unijny na przewoźników spoza UE to dalej masz gigantyczną nadpodaż przewoźników z Europy Wschodniej (PL/LT/RO)
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer widzę orzeł biznesu się pojawił xD

Ja jednak uwierzę że jedyną Polska branża która zdominowała istotny sektor w UE na rację,a nie wychodek który jeszcze wczoraj był specjalistą od patostreamów, a przedwczoraj od famę mma
  • Odpowiedz
@eloyard: Ja akurat jestem z tej pato-branży i mój ojciec zlikwidował 3 ciężarówki, a ludzi zwolnił. I to chwilę po wybuchu wojny na Ukrainie jak jeszcze nie było umowy o transporcie ukraińskich przewoźników bez zezwoleń.

Niech sobie koledzy protestują, ale problem nie leży w Ukraińcach, a w tym że standardem jest termin płatności 90 dni, ceny paliwa skaczą po 2 PLN do góry i dołu zależnie od tego jakie jest
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer ale to wszystko się zbiera do kupy, są czynniki które łatwiej zmienić od innych. Nie zmienisz ceny paliwa w Europie, nie zmienisz wolumenu produkcji i handlu, czyli zleceń. Możesz za to przywrócić parytet obsadzania zleceń, a zachować zwolnienie tylko dla przewozów wojskowych i humanitarnych. Nie ma powodu czemu branża transportowa jako całość, a przewoźnicy wcześniej specjalizujący się w Ukrainie w szczególności ponosili gros kosztów łaskawej polityki całej UE.

To też
  • Odpowiedz
To też jest zapowiedź problemów jakie będą się pojawiać co raz częściej po zlikwidowaniu veta w UE - wtedy całkowicie swobodnie i w zasadzie bezodwołalnie będą przechodzić decyzję uchwalane przez tych co mają w dupie ich negatywne konsekwencje, a zbiorą profity z pozytywnych - bez rekompensaty dla stratnych


@eloyard: Wolę nie mieć veta niż wylewać dziecko z kąpielą - Kaczyński i Orban udowodnili pięknie że nic się nie zmieniło od
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer ale wiesz że teraz to nie Kaczyński będzie problemem tylko holenderskie onuce i kto wie co we Francji będzie w następnych wyborach? Zresztą biorąc pod uwagę Schroedera z naszego jaśnie oświeconego sąsiada, wolę żeby veto było.

Zwłaszcza w przypadku transportu bez jednomyślności Polska będzie wydymana na cacy bo to jedyny przykład który jest solą w oku wszystkich - tak drastycznego udziału nie ma w żadnej istotnej branży na korzyść kraju
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer:

transport to branża w zasięgu każdego ziutka z 30 tys. PLN i każdy były kierowca zakłada swoją firmę licząc na kokosy

standardem jest termin płatności 90 dni


Aha, czyli transport jest dla byle Ziutka, ale jednocześnie terminy płatności wykańczają Ziutka ( ͡° ͜ʖ ͡°), dobrze rozumiem?
  • Odpowiedz
Aha, czyli transport jest dla byle Ziutka, ale jednocześnie terminy płatności wykańczają Ziutka ( ͡° ͜ʖ ͡°), dobrze rozumiem?


@Ferdynand_Lipski: Dokładnie tak, łatwo zacząć, trudno osiągnąć rentowność. Zazwyczaj jadą na faktoringach z kosztem finansowania liczonym na poziomie RRSO 10-20%. To trochę jak ajenci z żabki.
  • Odpowiedz
@xspeditor: Dzisiaj może tak, ale w 2019 i 2020 to luźno. W 2020 sam kupiłem dodatkowy skład za 25k 10 letni ciągnik i 10k 10 letnia naczepa, bo akurat była okazja w covidzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Już się nie rozkręcaj tylko o ubezpieczeniach i abonamencie za timocom xd
  • Odpowiedz
skład za 25k 10 letni ciągnik i 10k 10 letnia naczepa


@PfefferWerfer: to rozumiem do jazdy na Ukrainę właśnie? Bo w tej cenie to w sumie nie wiem czy taka okazja - za 10-letni złom na kilogramy to coś takiego właśnie chyba by wyszło.

Wiesz ile rok temu kosztował nowy zestaw - rozumiesz, żeby Niemiec od razu nie robił od razu Folgen Bitte jak zobaczy?
eloyard - >skład za 25k 10 letni ciągnik i 10k 10 letnia naczepa

@PfefferWerfer: to ...

źródło: comment_7amMgTOLb4KTBSkxUsr3IYj6VK3wXJkr

Pobierz
  • Odpowiedz
to rozumiem do jazdy na Ukrainę właśnie?


@eloyard: Do jazdy po Polsce i Skandynawii.

Bo w tej cenie to w sumie nie wiem czy taka okazja - za 10-letni złom na kilogramy to coś takiego właśnie chyba by
  • Odpowiedz
Mam jeszcze 20-letni skład, jeździł u nas bez problemów od 15 lat, utrzymanie go w sprawności to żaden problem, największe koszty to i tak te eksploatacyjne niezależne od wieku pojazdu.


@PfefferWerfer: Większość awarii jakie miałem za granicą na autach starszych niż 6 lat wynosiła mnie więcej niż koszt przeglądu...

Co to za takie auta niezniszczalne? DAFy nie, bo dawno by zardzewiały. Volva z plasteliny - cała seria i to z
  • Odpowiedz
@eloyard: Stare Scanie, nie miałem z nimi żadnych poważniejszych problemów. Naczepa jak ma ocynkowaną ramę to jest prawie niezniszczalna, bo hamulce i tak kontrolujesz regularnie, jedynie główny zawór regulacji siły hamowania to większy koszt jeżeli się coś zadzieje.
  • Odpowiedz