Wpis z mikrobloga

@AAAAAPsik: tesla robi wszystko, by nawet podstawowe funkcje pojazdu były obsługiwane w nieergonomiczny sposób. A szkoda, bo same napędy elektryczne mają bardzo wydajne. Tylko pewnie sporą część ludzi odstrasza to, jak nieprzyjazny jest kokpit tego auta.
  • Odpowiedz
@AAAAAPsik: to nie jest prank. A fanboje i tak klaszczą uszami. Tesla nie ma sympatyków, tylko wyznawców, podobnie jak Apple. Nieważne jak ich guru tnie w uja, zawsze sobie to zracjonalizują.
  • Odpowiedz
@AAAAAPsik: Dobrze że ma schowane opcje, wtedy pasek do zmiany kierunku jazdy wysuwa sie tylko przy odpowiednio niskiej prędkości i zawsze wtedy działa. Jak otworzysz opcje to pasek jest widoczny cały czas i wtedy czasem przesuwam paluchem przy zbyt dużej prędkości, wciskam gaz i auto przyspiesza w tym samym kierunku. Dziś właśnie miałem taką sytuację. I tego typu rzeczy jest znacznie więcej w Tesli, ale nadal za mało żeby zniechęcić kupujących.
  • Odpowiedz
@JanNiezbednyX: tak, nie lubię smartfonów i korzystanie z nich traktuję jako przykrą konieczność, gdy nie mam komputera pod ręką, a potrzebuję coś wygooglować albo skorzystać z komunikatora.
  • Odpowiedz
zero. Ale jestem przeciwnikiem obsługi istotnych funkcji poprzez ekran dotykowy, niezależnie od marki auta.


@goferek: czym na przykład nie chciałbyś sterować tabletem w trakcie jazdy?
  • Odpowiedz
@assninja: głośnością radia i jego podstawowymi funkcjami, klimą, ogrzewaniem foteli, sterowaniem lusterkami, blokada zamknięcia drzwi i szyb, i wszystko inne co można zrobić na guziku, lub pokrętle i nie powoduje odrywania wzoroku od drogi , a zapewnia bezwzrokową regulację i poprawia bezpieczeństwo.
PS jakim cudem te wszystkie pogarszające bezpieczenstwo rozwiązania dostają homologację.
  • Odpowiedz
@appmstt: klima i radiem sterujesz z kierownicy, ogrzewanie foteli i kierownicy głosowo lub automat (grzeje lub nie), blokada automat, lusterka przy wsiadaniu ustawią się pod kierowcę razem z fotelami (może być wiele profili)
  • Odpowiedz
@AAAAAPsik: Jezusie czemu to ma takie paskudne wnętrze z tym paskudnym oczojebnym ekranem po środku. Naprawdę to auto ma chyba najbrzydszy środek jaki kiedykolwiek widziałem. Plus co jeśli ten ekranik się zepsuje lub zostanie uszkodzony dotyk? Nie będzie się dało biegu już zmienić?
  • Odpowiedz
klima i radiem sterujesz z kierownic


@assninja: rozumiem, że są od tego odpowiednie przyciski na kierownicy? W pasku, dopóki mam prędkość większą niż 15km/h, nie mogę zmienić żadnych ustawień poprzez menu (z kierownicy). Tylko bezpośrednimi przyciskami. Bardzo bezpieczne te tesle.

ogrzewanie foteli i kierownicy głosowo lub automat (grzeje lub nie)


@assninja: już widzę jak mój tato mówi "tern on sit hit", a automat to znaczy co? -5 i mi grzeje?
  • Odpowiedz
rozumiem, że są od tego odpowiednie przyciski na kierownicy?


rolki, tak.

A jak mi za ciepło, to co?


@GeDox: to się wyłącza. serio nie wiem jak to opisać ale to działa :p

ale w sumie sobie przypomniałem że można do rolek na kierownicy przypisać więcej funkcji, póxniej sprawdzę jakie, ja mam akurat klimatyzację i radio

a jak odblokować w czasie jazdy np szyby?


są przyciski do szyb na drzwiach

a jak
  • Odpowiedz
a jak je źle ustawiłem i skapnąłem się na autostradzie? Mam jechać ze źle ustawionym prawym lusterkiem, zjechać na pobocze i ustawić je ponownie?


@GeDox: Jak raz je ustawisz dobrze to potem nie ruszasz. Nawet jak jeździsz z kimś na zmianę to samochód ustawia lusterka pod kierowcę- są do wyboru profile. Zazwyczaj sam rozpozna kto kieruje po telefonie który wsiadł. Do tego jak cofasz to obniży lusterka (opcja-można wyłączyć).

Ba! Jak
  • Odpowiedz