Wpis z mikrobloga

@JanDzbanPL:
No jak nie skacze jak piszesz, że wraz ze wzrostem obrotów zmienia się z 12,5 na 14 V, mi to ewidentnie śmierdzi regulatorem.

Jest jeszcze opcja, że akumulator albo dokonuje żywota albo nawet jeśli jest nowszy to dostał zwarcia na jednej celi i "ciągnie" napięcie w dół - grozi to uszkodzeniem altka, który pracuje przez to "ponad siły". Odepnij zaraz po jeździe aby wykluczyć, że auto pobiera prąd na postoju
@smk666: "No jak nie skacze jak piszesz, że wraz ze wzrostem obrotów zmienia się z 12,5 na 14 V, mi to ewidentnie śmierdzi regulatorem".

Nie jestem jakiś ekspertem od elektroniki, ale zwiększając obroty zwiększa ładowanie to nie jest naturalną koleją rzeczy?
@JanDzbanPL:
Powinno być sztywno ~13,5-14,5 V niezależnie od obrotów, takie jest właśnie zadanie regulatora napięcia. Jeżeli jest niższe to albo regulator nie działa albo coś (najpewniej częściowo zwarty akumulator) tak obciąża szynę zasilania, że pomimo "zarządzenia" przez regulator nastawy prądu wzbudzenia aby dobić do tych 14V alternator nie ma wystarczającej mocy aby takie napięcie osiągnąć.

Sprawdź najpierw ten akumulator, możesz nawet podjechać do sklepu specjalistycznego, zwykle w takich mierzą testerem Twój
@JanDzbanPL:

Powinno być sztywno ~13,5-14,5 V niezależnie od obrotów, takie jest właśnie zadanie regulatora napięcia. Jeżeli jest niższe to albo regulator nie działa albo coś (najpewniej częściowo zwarty akumulator) tak obciąża szynę zasilania, że pomimo "zarządzenia" przez regulator nastawy prądu wzbudzenia aby dobić do tych 14V alternator nie ma wystarczającej mocy aby takie napięcie osiągnąć.


@smk666: Nowsze samochody z BMSami potrafią obniżać napięci do 12,4 gdy stwierdzą że akumulator jest
biskup2k - >@JanDzbanPL:
Powinno być sztywno ~13,5-14,5 V niezależnie od obrotów, tak...
@biskup2k:
Oczywiście masz rację, tylko OP na wstępie napisał, że chodzi o Astrę 1,7 CDTI. Po tym, że dłubie samodzielnie domyślam się, że nie nowszą niż G lub ostatecznie H a tam układ ładowania jest jeszcze prosty jak budowa cepa.