Wpis z mikrobloga

Mircy takie pytanie mam, dlaczego tak popularne są szklarnie pomidorów papryk itp w Holandii, że opłaca im się je robić w NL, gdzie jest droższy pracownik, droższa energia (choć nie jestem pewny), podatki itd, opłaca się robić to tam, przewozić do Polski i sprzedawać tutaj, a u nas w ogóle nie ma takich szklarni? Amplituda temperatur w Poznaniu jest niewiele niższa niż w Amsterdamie
I jeszcze jedno, jak robią tam pomidory, które są tanie to dlaczego nie robią np. awokado? Nie urośnie pomimo tego, że można stworzyć warunki - ziemia, naświetlenie, nawodnienie itp jakie się chce? Nie znam się na rolnictwie kompletnie jak coś i pytam z ciekawości xd
#rolnictwo #biznes #ekonomia #holandia
  • 26
holender płacze, protestuje, blokuje drogi, stolice, centra dystrybucji marketów itd. I walczy o ceny i pomoc


@siodemkaxx: I co wywalczył? Bo ja pamiętam jedynie pacyfikację rolników i brak ugięcia się ich rządu. A pomidory i ogórki jadą potem do całej Europy bo są tańsze niż produkcja w krajach Europy Wschodniej z pracownikami za 1/3 pensji.
@siodemkaxx: No tak, czyli przez 8z12 miesięcy są tańsze niż nasze, dla mnie jako konsumenta to dość jasna informacja i decyzja zakupowa.

wiekszosc o co walczą to dostają, tam rolnicy mają duzy wpływ na rząd i ministra


xD
I co, Holandia wycofała się z dyrektywy azotowej po wielkich protestach z zeszłego roku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jakie 8 z 12 miesiecy xd przez wiekszosc sezonu nasze są w marketach, zresztą jak ty kupujesz pomidory patrząc na najnizszą cene w markecie to nigdy pomidora prawdziwego nie jadłeś xd


@siodemkaxx: Są przez większość sezonu, ale są sporo droższe niż importowane. Nie walę konia do krajowej malinówki po 25 PLN/kg, więc śliwkowy za 8 PLN/kg mi wystarcza ( ͡° ͜ʖ ͡°) Akurat jestem wnukiem potężnego gomułkowskiego
@PfefferWerfer narazie dyrektywa nie została wdrożona, protesty wstrzymane, rolnicy w parlamencie, a u nas co? Nic, nikt nie protestował, nikt nic nie robi.