Wpis z mikrobloga

Mam taki problem ze zwrotem allegro. Kupiłem używaną starą kasetę VHS z bajkami dla dzieci od przedsiębiorcy. Przyznam, że trochę pod wpływem nostalgii. Byłem przekonany, że w domu rodzinnym w piwnicy mam jeszcze stare video ale jak się okazało mama już siego pozbyła.
Chciałem kupić jakieś w sieci ale ostatecznie przeszło mi i postanowiłem odstąpić od umowy. Wypełniłem formularz zwrotu na allegro w 12 dniu od odbioru paczki, jako powód zaznaczyłem "nie pasuje mi". Po kilku godzinach otrzymałem info na allegro, że sprzedawca odmawia zwrotu i w jego wyjaśnieniu napisał że on nie widzi powodu do zwrotu bo dla niego "nie pasuje mi" To nie powód i że czas 14 już minął.
Odpisałem mu więc, że gdyby czas na odstąpienie od umowy już minął Nie miałbym możliwości zrobienia zwrotu na formularzu Allegro A jeżeli chodzi o powód nie pasuje mi to po prostu taki zaznaczyłem i tyle.
Na co on napisał że robiłem już tak wcześniej - pierwszy raz kupowałem z tego sklepu, że źle liczę te 14 dni i wkleił mi jakiś screen z kalkulatora dni gdzie za czas od którego liczył te 14 dni przyjął moment zakupu produktu. I na końcu napisał jeszcze że uwagi na poprzednie transakcje ostatecznie odmawia zwrotu.
Aktualnie czekam do czasu kiedy będę mógł poprosić Allegro o włączenie się do sprawy.
Miał ktoś taką sytuację?
#pytaniedoeksperta #allegro #zakupyonline #odstapienieodumowy
  • 65
79 zł to faktycznie spora przebitka, ale i tak udupisz gościa, kilkadziesiąt takich zwrotów miesięcznie i okazuje się, że na ZUS nie masz.


@tomtom666: przestańcie to powielać XD Jeżeli typ w cenie produktu nie dolicza takich rzeczy jak dopłata smart, pakowanie, "ZUS" to znaczy, że nie powinien w ogóle się sprzedażą zajmować. Zacznijmy też od tego, że jeżeli od razu wywala takie problemy do kupującego czyli swojego KLIENTA to w ogóle
Mamy XXI wiek, a handlarze na allegro dalej tkwią w głębokiej komunie i się obrażają jak klient dokonuje zwrotu... Jeżeli nie potrafią doliczyć odpowiedniej marży i obsługi (smarty i inne pierdoły) to sami są sobie winni...
Reasumując sytuację z kasetą
- jeżeli powołujemy się na art. o braku możliwości zwrotu ze względu na nagranie wizualne - sprzedający powinien był tak ustawić w aukcji. Nie ustawił = sam sobie winien
- sprzedający wyliczający
@tomtom666: Jeżeli ta sytuacja o której mówisz działa się w Polsce/Europie - odnośnie tego instrumentu. To czemu kwota zwrotu nie została pomniejszona zgodnie z tym jak towar stracił na wartości? Przecież jeżeli masz pewność, że instrument był sprawdzony więcej niż kupujący mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnie to masz prawo przy zwrocie odjąć kwotę adekwatną do tego jak przedmiot tern stracił na wartości. Wtedy oddajesz kwotę taką jaką ma aktualnie wartość
ktos chce skorzystac z prawa ktore mu przysluguje


@PurpleHaze: Z każdego prawa tak chętnie korzystasz? W mieście nigdy nie przekraczasz 50 km/h? Czy jednak pasują ci tylko te zapisy, które ci w danej chwili pasują?
bo jesteś debilem, który nie ma pojęcia gdzie żyje, ustawa stawono jasno:


Art. 27. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem

przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny


Znajdź przepis przeciwstawny pozwalający odstąpić podając przyczynę, czas, start.


@NieoznaczonaReklama: znajdź mi chociaż jedną interpretację lub wyrok sądu, które stanowią, że konsument traci prawo do odstąpienia od umowy po podaniu przyczyny to przyznam, że jestem
Kupiłem używaną starą kasetę VHS z bajkami dla dzieci od przedsiębiorcy.


@roszej: I to wszystko wyjaśnia. Masz 14 dni na odstąpienie i z niego korzystasz.
Tych matołków poniżej miej w nosie. Albo są to handlarzyny sprzedające wątpliwej jakości towar, albo gówniarze.(z litości nicków nie wymienię)
Włącz w dyskusję Allegro.
@roszej Allegro jest bardzo klient friendly wiec jak tylko włącza się do dyskusji przyznają ci racje, nie pozostaje nic innego jak olewać Janusza poczekać aż włączy się Allegro i będziesz mógł zwrócić bez januszerstwa, pzdr
standardowo wykopki sie zesraly, bo ktos chce skorzystac z prawa ktore mu przysluguje.

Nie wiem czy to tyle dzbanow tutaj sie namnozylo, czy to janusze biznesu z allegro, ktore popieraaj kolege po "fachu".


@PurpleHaze: Sam jesteś obsrany, bo
A) OP mógł nie zamawiać, jak nie potrzebował
B) sprzedawca płaci za wysyłkę z własnej kieszeni ( jak masz smarta koszty wysyłki dzielone są na allegro oraz sprzedawcę )
C) OP poprzez swoje
@dlugi-gr:
a, Potrzebowal, ale pozniej okazalo sie ze juz nie. W czym problem, nie ma prawa okazac sie, ze cos nie dziala, czegos nie masz, cos ci sie nie podoba i odsylasz paczke? patrz b.

b. proawo o zwrocie wprowadzono wczesniej niz ostatnie 14 dni, sprzedawca jest w pelni swiadomy tego faktu. Sorry jesli nie ma wliczone tego typu akcji w swoj biznes, to chyba cos poszlo mocno nie tak.
Smar