Wpis z mikrobloga

Przed chwilą miałem telefon od scamera 514567848 +48514567848 514-567-848 (może Google złapie). Gość mówił po polsku, ale ze wschodnim akcentem. Było słychać dźwięki call-center w tle, ale to oczywiście mogło być podłożone. Scenariusz:

dzień dobry dzwonię z banku XYZ

dzwonię aby zweryfikować przelew z pana konta, który został wykonany 5 min temu

miejsce logowania odbiega od normalnego

przelew 2600 zł dla blablabla (podał imię, nazwisko osoby, której nie znałem oczywiście)


Nie odzywałem się chwilę, bo trawiłem, to gość podał 4 ostatnie cyfry z numeru konta, żeby się uwiarygodnić. XD Rozmowa dotyczyła konta firmowego, te dane nie jest trudno zdobyć. Nie są tajne. Jeśli posiadasz czyjś numer konta, to dowiesz się też, w jakim banku jest to konto.

Powiedziałem, żeby zablokował ten przelew, to się zaciął, zaczął coś dukać, że nie może zablokować i on dzwoni, żeby ... ale już się nie dowiedziałem, po co dzwonił, bo się rozłączył ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Jakbyście mieli podobną sytuację, to można prosić pracownika banku o uwiarygodnienie z jego strony, W niektórych bankach przychodzi powiadomienie w aplikacji z imieniem i nazwiskiem pracownika, z którym właśnie się rozmawia. Nie wiem, czy w każdym banku tak jest. Wydaje się to dosyć bezpiecznie, nie wiem, czy taką metodę ktoś łamie. Alternatywnie można powiedzieć, że rozłączysz się i zadzwonisz na ogólny numer banku i niech Cię pokieruje, co masz klikać, aby Cię przełączyli do rozmówcy. Czy są lepsze opcje? Nie wiem.

#banki #bezpieczenstwo #oszukujo #security #scam
  • 5