Wpis z mikrobloga

Cześć mam pytanie. Pacjent ford focus mk2, silnik AODA 2.0 145km (#mazda tez montowala w swoich pojazdach). Na luzie silnik trzyma 1 tys. Obrotow ale im bardziej sie silnik rozgrzewa tym obroty bardziej spadaja nawet do 700 obrotow. Zaczynaja sie pojawiac drgania, ktore sa bardzo mocno wyczuwalne przy polozeniu nogi na sprzegle. Z silnika na cieplym slychac co jakis czas stukanie. Mocy raczej nie stracil gdyz jest wciaz dynamiczny ale wrzucenie dwójki aby samochod sie toczył powoduje to, ze czasem podczas toczenia spadaja obroty i silnik sprawia wrazenie jakby się dusił i trzeba lekko przygazowac aby drgania zniknęły.
Wstepnie obstawiam wine luzów zaworowych ale zastanawiam sie, na co jeszcze zwrócić uwagę? Przepustnica byla wymieniana ponad rok temu.

#ford #focus #auto #mechanikasamochodowa
  • 4
@Tatiagla nie wiem jak w Fordzie, ale w Mazdzie według książki, przy mniej więcej takim przebiegu, wychodzi pierwsza wymiana świec zapłonowych i przy okazji wymieniłem przewody.
@Tatiagla: Nieszczelny układ dolotowy/podciśnienie, zapchany egr, zapchana odma.
Sprawdź czy jak odkręcisz korek wlewu oleju czy mocno zafalują obroty na ciepłym i czy jak nagle go ponownie zakręcisz to czy obroty bardzo spadną/zgaśnie.

Po wymianie przepustnicy robiłeś jej adaptację? Bo to może być również powód. Miałem dokładnie to samo u klienta w fabii 1.4 - gasł na rozgrzanym i obroty jałowe niskie.
  • 0
Po wymianie przepustnicy robiłeś jej adaptację?


@mafiozorek3: to akurat robil serwis ktory zajmuje sie tylko fordami mysle ze to zrobili ok. Jest szansa ze stukanie w silniku moze byc spowodowane niekoniecznie luzami zaworowymi a kiepską mieszanka paliwa czy świec zapłonowych? Te perspektywy wydają się być tansza nic wycena serwisu w przypadku sprawdzenia luzów zaworowych i zanim zdejmę głowicę z silnika (samochod jest trzeci u mnie, więc mogę przy nim grzebać) to