Wpis z mikrobloga

@PilotPirx: dopasowany do śrub :)

Mostki, sztyce i kierownice to z reguły 5-6 Nm, delikatne śrubki ze 2 Nm, śruby korby 10-12-14 Nm. Są jeszcze kasety, gdzie masz ze 40 niutów ale to już możesz sobie odpuścić.

Coś w takim stylu w zupełności wystarczy:
https://allegro.pl/oferta/prosty-klucz-dynamometryczny-tobe-5-bitow-promo-13755986091
https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-topeak-prepstation-3-12-nm-12796883793
https://allegro.pl/oferta/zestaw-kluczy-dynamometrycznych-do-rowerow-1-4-14095596529
  • Odpowiedz
@Hasz5g: a skąd wiesz jakie OP ma koła? ;)

IMHO czym większa rozpiętość tym większa niedokładność, zwłaszcza przy niskich wartościach momentu.
  • Odpowiedz
@PilotPirx: Do prac rowerowych w domu mam taki 2-24Nm ...nigdy nie użyłem więcej niż 12, więc mogłem mniejszy zakres poszukać (koła u mnie 10-12Nm max w rowerach):
https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-1-4-2-24nm-certyfikat-kalibr-8888952716
a w trasę, kiedy jadę karbonem, biorę ze sobą coś takiego małego w razie jakby coś podregulować, dokręcić:
https://allegro.pl/oferta/klucz-dynamometryczny-topeak-nano-torqbox-x-2-6-nm-14022375529

Większy moment, jak suport, kaseta, centerlock itp to normalnie kluczem dokręcam na czuja; nie dam rady ukręcić :D
  • Odpowiedz
IMHO czym większa rozpiętość tym większa niedokładność, zwłaszcza przy niskich wartościach momentu.


@ujdzie: nie znam się na budowie kluczy dynamometrycznych i nie wiem czy taka zależność faktycznie występuje, bardziej bym podejrzewał ze dokładność będzie zależeć od procesu produkcji, użytych komponentów i kontroli jakości i będzie się różniła miedzy producentami, a nawet pomiędzy egzemplarzami tego samego modelu.

Rower to nie prom kosmiczny, jeśli tak to te klucze trzeba by było regularnie kalibrować,
  • Odpowiedz