Aktywne Wpisy
cirilla1989 +819
Hemingwayy +363
#gry #konsole #pcmasterrace #kiedystobylo #cdaction
Nie było za dzieciaka chyba nic lepszego jak pojawienie się w kiosku nowego potężnego dwustustronicowego cdaction ,a na płycie gothic czy inny operation flashpoint.
Nie było za dzieciaka chyba nic lepszego jak pojawienie się w kiosku nowego potężnego dwustustronicowego cdaction ,a na płycie gothic czy inny operation flashpoint.
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Jak już zdarzyło mi się wspominać - nie jestem zbyt dobry w szachy. Na lichess mam ranking zadań 1886 (a to i tak sporo jak na mnie, bo od dłuższego czasu raczej stabilne 17xx), no ale że jakoś ostatnio mi to szło, to dostaję zadania z rankingu 18xx. Jak na mój gust to jest spora różnica w zadaniach pomiędzy 17xx a 18xx. Zakładając, że mamy zadanie z gry środkowej to na 17xx te kombinacje są w miarę oczywiste i w wielu przypadkach łatwe do zauważenia, a w najgorszym przypadku to po fakcie nawet nie trzeba nic sprawdzać z silnikiem, bo wiadomo o co kaman. Z kolei na poziomie 18xx te kombinacje są trochę bardziej subtelne/niewidoczne na pierwszy rzut oka albo zdarzają się zadania z gatunku "oczywisty ruch wygrywający na pierwszy rzut oka, ale okazuje się, że jest coś lepszego". W tym drugim przypadku nawet jak kombinacja jest oczywista, to jednak wielu graczy łapię się na ten pierwszy intuicyjny ruch, bo zdobywa materiał, tak więc błędne wykonanie zadanie przez większą pulę użytkowników podbija jego ranking. Teraz z kolei trafiłem na zadziwiająco banalnie proste zdanie o rankingu 1852 (wklejam również obrazek): https://lichess.org/training/WKcom.
Zastanawiam się skąd taki wysoki ranking w tym zadaniu. Rozwiązywane było ponad 10 tysięcy razy, więc na tle innych zadań ten ranking powinien być ustabilizowany względem elo innych puzzli, a tutaj jest na ich tle zaskakująco duży. Ktoś ma jakiś pomysł z czego wynika trudność zadania? Pierwszy ruch wydaje się oczywisty - niebroniona wieża, bicie Bxf7+ zapewnia zdobycie fajnego materiału. Wydawało mi się podejrzane, więc zacząłem szukać czegoś więcej - poświęcenie wieży (Rxh6), dołożenie hetmana do ataku (Qh5), ale bez większego liczenia widać, że tutaj nic nie ma. Czyli po biciu na f7 odbija król przeciwnika no i tutaj też raczej nie trzeba być Fischerem, żeby zauważyć proste widełki. No i tutaj jest moje pytanie: widzicie w którymkolwiek momencie tego zadania jakąś kuszącą alternatywę względem głównej linii? Coś na co mogłoby się więcej graczy złapać? Jeszcze bym zrozumiał jakby obie strony miały trochę więcej wyprowadzonych figur, można by się było zastanawiać nad tym czym bić, kolejnością bicia, kilkoma alternatywami itede. A tutaj jest praktycznie aktywny tylko goniec. Otwarta linia h i przekątna dla hetmana krótkoterminowo nie dają żadnych oczywistych zysków.