Wpis z mikrobloga

Siema, po godzinach tworzę sobie grę survival z immersyjnymi NPC. Celem gry jest przetrwanie na wyspie, zbieranie zasobów, budowanie, zaspokajanie potrzeb ludzkich (każdy NPC i gracz będzie miał potrzeby z piramidy Maslova).

Co myślicie o pomyśle?

dla zainteresowanych steam page: https://store.steampowered.com/app/2502030/Castaway_Coalition/

#gamedev #gry #survival #tworczoscwlasna
MeHowLipa - Siema, po godzinach tworzę sobie grę survival z immersyjnymi NPC. Celem g...

źródło: Grab 20230814215021 w1920h1080 x223y37z-205r246

Pobierz
  • 39
  • 1
@Obiekcik:
Wrzucam newsy na steamie, odnośnie progresu gry (announcementy), na razie jest jeden ale niedługo będzie kolejny news.

Wrzucam na Twittera na moje stare konto: https://twitter.com/mehowlipa (ale wydaje mi się, że mogę mieć shadowbana, będę tworzył nowe)

Wrzucam na reddita, przykładowo: https://www.reddit.com/r/Unity3D/comments/15tq7jx/created_basic_actions_for_npcs_survival_base/

Robiłem YT: https://www.youtube.com/@MeHowLipa/videos (ale porzuciłem na ten moment bo nie miałem jeszcze contentu w grze a za dużo czasu mi zajmował montaż - wrócę do tego)
  • 2
@MPTW: Chcę stworzyć taki system w grze, że "misje/eventy" będą się generować proceduralnie, samo przetrwanie z innymi i budowanie wioski ma być swego rodzaju misją. Chcę stworzyć grę w którą sam będę mógł grać i będzie mnie zaskakiwać :)
  • 1
@WypadlemZKajaka: Przedewszystkim NPCami. To jest mój główny cel tak na prawdę - chcę zrobić jak najbardziej kumatych NPCów którzy będą żyli na wyspie na takich samych zasadach jak gracz. Wszyscy będą śmiertelni, wszyscy będą mieli potrzeby (porami Masłowa), różne charaktery, różne skille itp.

Przykładowo jak jakaś postać będzie głodna to będzie musiała sobie znaleźć jedzenie, i to nie w zasadzie automatycznego podejścia do najbliższego jedzenia tylko będzie musiała się udać w
  • 0
@Majkel2008: mam trochę inne podejście, to będzie bardziej Base Builder, Town Builder z kumatymi NPCami.

Survival tak na prawdę mi się pojawił bo porzuciłem pomysł z tworzenia gry odnośnie Średniowiecza bo już za dużo takich gier teraz będzie. Więc padło na budowanie bazy i społeczności na wyspie :)
@WypadlemZKajaka dobre pytanie, mi sie nie podoba wybór silnika bo te świecące się tekstury są zakałą gier nisko budżetowych. święci się jak symulator mechanika albo jakaś gorsza gra dołączana do gazety typu cybermycha. Kiedyś ktoś pisał(nie tu) że unreal engine 5 jest przełomowy ma bazę tekstur i inne szmery bajery ale jak kadry będzie wypuszczał gry na defaultowych ustawianych to wszystko będzie wyglądać tak samo. Ja osobiście tego doznałem. Nie wiem z
  • 1
@maras_zaraz_go_udusisz: dla mnie Unity ma dużą przewagę w postaci C#. Od Unreal mnie odrzucają bluetprinty.

Co do shaderów i wyglądów zgadzam się, natomiast te świecące tekstury to coś co będzie na pewno poprawione, na razie renderuje grę na URP (Universal Render Pipeline), w przyszłości może przejdę na wyższą jakość. Obecnie skupiam się po prostu na mechanice gry a grafiką, muzyką i efektami będę się zajmował na końcu.