Dwadzieścia lat temu stacja Discovery Channel (kiedy jeszcze trzymała poziom) wypuściła miniserial dokumentalny "Planeta Dinozaurów", gdzie prawdopodobnie po raz pierwszy w tego typu programach zaprezentowano upierzone raptory. Pamiętacie? Oglądaliście? #dinozaury
@BardzoDobryLogin dziadek mi zawsze puszczal w tv programy naukowe, przyrodnicze. kupowal duzo plyt cd wlasnie o zwierzetach, dinozaurach. pamietam najlepiej ballade o wielkim alu, gdzie pokazano jego zycie od wyklucia az do smierci (dzieki kosciom np. zlamaniom czy uszczerbkom od zebow innych dinozaurow fajne scenariusze walki zrobiono). wędrówki z dinozaurami to bylo to, to to je ne wroci ( ͡°ʖ̯͡°)
@StahLeen: bo dobry program kosztuje, wymaga zdolnych ludzi, a konkurencja duża. Dlatego bardziej opłaca się nasrać 10 clickbaitowych i kontrowersyjnych odcinków niż jeden pożądny. Poza tym ludzie kochają teorie spiskowe i fantastyczne spekulacje, masz to nawet w tym wątku:
"bo lubię mają nie być wyedukowani. Głupimi łatwiej sterować( ͡°͜ʖ͡°)"
@StahLeen: Kiedyś robiłem sporo animacji dla Discovery, History i innych kanałów (np. animacje dinozaurów do Prehistoric Assassins: Claws and Jaws https://www.youtube.com/watch?v=ekaBkH0SQMA ). Od około 2015-2016 współpraca się rozleciała, bo zniknęło zapotrzebowanie na takie programy. Producenci z tych stacji postawili na programy typu reality show, np. Wojny Magazynowe, bo są tańsze w wyprodukowaniu i mają większą widownię.
@frequenttraveler Tak, tego typu programy kosztują i to niemało. "Wędrówki z dinozaurami" z 1999 oraz "Wędrówki z bestiami" z 2001 od BBC kosztowały po 15 milionów dolarów, co było dużą kwotą jak na produkcje telewizyjne, a wręcz astronomiczną, jeśli chodzi o dokumenty. Trzeba było nagrać wiele godzin materiału z terenu, jeżdżąc z nowoczesnymi kamerami po dosłownie całym świecie, a następnie spędzić z rok czasu na postprodukcji, zatrudniając najlepszych ludzi z branży efektów
@BardzoDobryLogin: Pracowałem zawsze w moim własnym studiu ze wspólnikiem. W miarę napływu nowych projektów założyliśmy firmę (Sventevith Animation Studio, które zamknęliśmy w 2015r.) i zaczęliśmy zatrudniać pracowników. W szczycie było nas 12-13 osób. Zaczynaliśmy od polskich produkcji dla TV Edukacyjnej, np. Poszukiwacze Zaginionych Cywilizacji (2000-2001), Wieści ze Świata (1999 - 2001). Z produkcji wartych wzmianki dla zagranicznych mediów to: Unsung Heroes: The Story of America's Female Patriots (2014) The American Revolution
@BardzoDobryLogin: Pamiętam, spoko serial to był, ostatnio miałem rozkminię że coraz mniej albo nawet wcale nie ma już takich filmów dokumentalnych o dinozaurach, koszty produkcji wysokie, a zapotrzebowanie podejrzewam średnie. Na otarcie łez ostatnio cała na biało wyszła Prehistoryczna Planeta od AppleTV, pod względem technicznym i wizualnym rewelacja.
@BardzoDobryLogin polecam Prehistoryczna Planeta od Apple. Oglądając czuje się znowu jak dzieciak. Pod względem wizualnym majstersztyk, no i do tego głos Davida Attenborough <3
@BardzoDobryLogin: Nie oglądałem, ale za gówniarza bardzo interesowałem się dinozaurami. Kupowałem różne gazety, książki na ten temat, składałem drewniane szkielety dinozaurów, itd. xD Fajna zajawka to była. Pamiętam, że w jednej z książek wyczytałem, że właśnie ptaki są potomkami dinozaurów, stąd takie upierzenie może nie być przypadkowe. Nie pamiętam natomiast wszystkich szczegółów.
"bo lubię mają nie być wyedukowani. Głupimi łatwiej sterować( ͡° ͜ʖ ͡°)"
¯\(ツ)/¯
Tak, tego typu programy kosztują i to niemało. "Wędrówki z dinozaurami" z 1999 oraz "Wędrówki z bestiami" z 2001 od BBC kosztowały po 15 milionów dolarów, co było dużą kwotą jak na produkcje telewizyjne, a wręcz astronomiczną, jeśli chodzi o dokumenty. Trzeba było nagrać wiele godzin materiału z terenu, jeżdżąc z nowoczesnymi kamerami po dosłownie całym świecie, a następnie spędzić z rok czasu na postprodukcji, zatrudniając najlepszych ludzi z branży efektów
Pracowałem zawsze w moim własnym studiu ze wspólnikiem. W miarę napływu nowych projektów założyliśmy firmę (Sventevith Animation Studio, które zamknęliśmy w 2015r.) i zaczęliśmy zatrudniać pracowników. W szczycie było nas 12-13 osób. Zaczynaliśmy od polskich produkcji dla TV Edukacyjnej, np. Poszukiwacze Zaginionych Cywilizacji (2000-2001), Wieści ze Świata (1999 - 2001). Z produkcji wartych wzmianki dla zagranicznych mediów to:
Unsung Heroes: The Story of America's Female Patriots (2014)
The American Revolution