Wpis z mikrobloga

pytanie powinno brzmieć w którą częśc graliście ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@7uras: dokladnie, podejzewam ze 80% obecnych graczy bg1/2 kojazy z legend i basni
  • Odpowiedz
która jest zupełnie inna pod względem izometrycznym i to ze dodali turową walkę xD


@120_Dni_Sodomy: ale technicznie rzecz biorac zasady, opisy czarow itp wszystko bylo w turach i rundach
jasne ze gra nie robila przerw i puszczala wszystko na raz ale szczerze mowiac wole jednak miec kontrole na spokojnie a nie spamowac pauze co 2 kroki. Ma to plusy i minusy ale dla mnie walka w czasie rzeczywistym ma przewage
  • Odpowiedz
Jako fan IC BG


@120_Dni_Sodomy: ale to rozumiem ze jako fan ic bg nie grales w pathfindera, pilars of eternity, divinity itp? tury sa z nami juz od dawna i raczej tworcy szli w kierunku ich dodawania a nie odejmowania
https://www.reddit.com/r/Pathfinder_Kingmaker/comments/ozm1au/turn_based_or_real_time/ <- czas rzeczywisty jest w mniejszosci jednak

Jasne ze sa rozne gusta ale rpgow z walka w czasie rzeczywistym jest chyba wystarczajaco duzo a magia tych systemow to tury,
  • Odpowiedz
@3mortis: no właśnie nie grałem POE zacząłem ale jakoś nie mogłem się przemóc to samo do Divinty itd. Jeżeli chodzi o wszystkie RPG drużynowe to: Divine Divinity, Neverwinter, BG, ICD, Torment, Disciples, teraz praktycznie wskakuję w BG III który w opiniach ludzi to takie Divinity II: XD
  • Odpowiedz
@120_Dni_Sodomy @3mortis @genocidegeneral
Macie tutaj mordeczki zrzut z podręcznika do bg1. Już bliżej źródła się nie da.

BG1 jest grą turową z aktywną pauzą. Wygląda i smakuje to inaczej ale wtedy ludzie na to mówili "gra turowa z aktywną pauzą". Z tych tur w uproszczeniu wynika tyle, że postaci NIE WYKONYWAŁY nakazanych działań w czasie rzeczywistym a dopiero w następnej turze/rundzie. Czyli przez chwilę stały i nic nie robiły,
variat - @120DniSodomy @3mortis @genocidegeneral 
Macie tutaj mordeczki zrzut z podrę...

źródło: Zrzut ekranu 2023-08-17 111307

Pobierz
  • Odpowiedz
No i wlasnie dla fanow takiego divinity praktycznie bylo oczywiste jak bedzie wygladal bg3

POE chyba i tak byl dosyc blisko bg mechanicznie i graficznie (chociaz poe2 juz odlecialo w open worlda wypchanego niczym ciekawym)
pathfinder czasami troche przesadza z iloscia wrogow ale ma tez inne zasady, duzo nowych cyferek do ogarniecia itp ale we wrath of the righteous ilosc wyborow itp tez robi wrazenie. Mozliwosci od uratowania swiata przed inwazja demonow po zostanie liszem z nieumarlymi towarzyszami, smokiem czy swiadomym rojem owadow ktory pozera companionow zacheca do ponownego przejscia :P

Divinity bylo najbardziej inne, sam sie odbilem kilka razy od mechanik z fizyka, podnoszeniem skrzyn itp ale "jak kliklo" to divinity 2 zostal z miejsca najlepszym z tej trojki gier ale faktycznie dobry odbior bg3 to troche wynik tego obycia z divinity
  • Odpowiedz
@GRY-OnLine:
Myślę, że takie porównanie gier które dzieli 20 lat trochę nie ma sensu. Możliwości techniczne kiedyś i dziś to zupełnie inna bajka. W swoich czasach BG2 było wybitne. BG3 też wyznacza nową jakość.
  • Odpowiedz