Wpis z mikrobloga

Powiem tak.
Jestem zaskoczony że Anglicy tacy mega bogaci a stoją w korkach zamiast latać np ultralekkim samolotem sobie z pracy do domu i oszczędzać czas.
Najtańsze bardzo dobre samolociki z Italii kosztują juz od €12.000.
Niby Anglicy są podzieleni kastami w społeczeństwie i się wywyższają. A po robocie i tak muszą z plebsem stać w korkach.xddd

To są grosze dla Anglików.
Myślałem jak przyjeżdżałem do UK kilkanaście lat temu że tak jak mają duże tradycje w motoryzacji tak i lotnictwie to będę częściej widywał takie środki lokomocji.
Ktoś powie że nie ma gdzie lądować i trzymać przy pracy
No tak bo z jakiegoś powodu nie ma tych osób. Czy Anglicy to tacy nudziarze?
Przecież by zaczął się rozwijać ten sektor to by więcej i więcej ludzi z nawet średniej klasy się tym zainteresowali.

#lotnictwo
#uk
#przemyslenia
#zalesie
#samolociara
#oswiadczenie
#pasja
#finanse
#motoryzacja
#samochody
#takaprawda
#takasytuacja
#logikarozowychpaskow
#logikaniebieskichpaskow
adamsowaanon - Powiem tak.
Jestem zaskoczony że Anglicy tacy mega bogaci a stoją w ko...

źródło: Eurofly_Fire_Fox_takeoff_from_Nervesa

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • 0
@27PHO1e2NIX2021: no średnio Anglicy podróżują z chałupy do pracy i nazat 59-62 minuty dziennie.

Więc skoro to średni czas to musi być też dużo osób które tracą 1.5-2 godziny dziennie na dojazdy.
I o takich osobach piszę. Sam znam takich na kierowniczych stanowiskach.
Więc samolocikiem by ten czas o co najmniej połowę skrucili.
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: wszyscy by stali w korkach na lotnisko a potem czekali następną godzinę lub dwie na swoją kolej do startu plus płacili kilka razy tyle rocznie za używanie lotniska.

Poza tym jak mieszkasz kilka lat w UK to powinieneś już poznać że Anglicy to rutyniarze w znaczącej większości i dopóki nie są zmuszeni czegoś zmienić to nie zmieniają.
  • Odpowiedz
@adamsowaanon : czy ja wiem? Taki samolocik nadal wymaga lądowiska i całego rytuału związanego z podchodzeniem płatowca do lądowania.

Jeśli już - lepszy byłby wiatrakowiec, który nie potrzebuje wiele przestrzeni aby się wzbić (szersze możliwości eksploatacji ze zwykłych placów i dróg). Jakby do tego dodać jeszcze jakiś mocny i lekki napęd elektryczny oszczędzający spalin/hałasu to łopanie ()
  • Odpowiedz
  • 0
@ArpeggiaVibration: no dobra ale ja mówię o klasie średniej wyższej i wyższej,
Takim samolocikiem to wystartujesz z pola trawiastego, żwirowego, gliniastego, na dystansie około 100 metrów. Mogło by być wiele takich dzikich nawet pasów startowych dogadanych u farmerów na skraju pola.
  • Odpowiedz
no dobra ale ja mówię o klasie średniej wyższej i wyższej,

Takim samolocikiem to wystartujesz z pola trawiastego, żwirowego, gliniastego, na dystansie około 100 metrów. Mogło by być wiele takich dzikich nawet pasów startowych dogadanych u farmerów na skraju pola.


@adamsowaanon: I ta "klasa średnia i wyższa" potrzebuje transportu z domu na wsi przy polu farmera, do pracy na innej wsi przy domu farmera? Bo jak dojeżdża z terenów podmiejskich
  • Odpowiedz
@adamsowaanon mówisz o klasie średniej czy wyższej średniej co mieszka w miastach is stoi w korkach czy mówisz o bogatych i tzw old money? Bo ci bogaci często nie mieszkają w miastach i nie dojeżdżają do pracy.
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: bogaci to wsiadają do Rollsa z kierowcą i mogą z niego pracować albo spać i mają gdzieś ile to zajmie bo mają tam większy komfort niż większość w domu - poza tym stać ich na hotele najwyżej klasy i taki złom jak wkleiłeś i warunki podróży nim to by był radykalny spadek komfortu życia. Samolotem to latają z przymusu jak już nie mają wyjścia między krajami. A tak to
  • Odpowiedz
@adamsowaanon:

Niecertyfikowane samoloty mogą latać tylko poza obszarem zabudowanym, a certyfikowane potrzebują więcej niż 200m trawy - w praktyce tylko oficjalne lotniska.

W centrach dużych miast masz strefy przestrzeni kontrolowanej i tam nie wlecisz samolotem bez wyposażenia IFR, a najtańsze wyposażenie IFR to
  • Odpowiedz
  • 0
@true-true: na jakie lotnisko???
Ja mówie o lataniu z pola ale w miarę równego i z niską trawą, max na kilka samolocikow dziennie,
Przecież to nie istnieje wogole w UK. Więc jak by kilku dziennie latało w okolicy to bym ich widział. I korków by nie było bo by byli rozproszenie po całym kraju.
A nie widzę żadnych.
  • Odpowiedz
@adamsowaanon: Z relacji pilotów w UK - pogoda na krótkie przeloty lekkimi samolotami jest wystarczająca na ok. 75% dni w roku. Widocznie nawet bogatym nie opłaca się utrzymywanie uprawnień, badań lekarskich, wykoszonych lądowisk, stałych przeglądów samolotu, żeby teoretycznie zyskać paręnaście minut dziennie przy konieczności posiadania samochodu bo samolot i tak 1/4 roku nie będzie dostępny.
  • Odpowiedz