Wpis z mikrobloga

Stolica Francji ma sprecyzowany cel – stać się liderem zielonej rewolucji na Starym Kontynencie. Ambitny plan zakładał, że do 2050 roku emisja zanieczyszczeń w mieście spadnie o 75%. „Miasto, w którym otacza cię tylko zgiełk i masa samochodów to nie miasto” – mówi nowa pani burmistrz i dlatego w pierwszej kolejności postawiono na zmniejszenie ruchu samochodowego. Pierwsze ograniczenia dla aut pojawiły się w mieście w dniu, w którym odnotowano wysokie stężenie spalin w powietrzu. Wtedy to wprowadzono zasadę, że jednego dnia po ulicach mogły poruszać się samochody z parzystą rejestracją, a drugiego z nieparzystą. Dzięki temu poziom szkodliwych substancji spadł o 6-10%, natomiast na obwodnicy – nawet o 30%. Kolejnymi ograniczeniami były: uzależnienie wjeżdżania na określony obszar miasta od wieku pojazdu i rodzaju silnika; sukcesywne rozszerzanie strefy jazdy z dopuszczalną prędkością do 30 km/h; odebranie kierowcom kolejnych części bulwarów nad Sekwaną; zmniejszenie liczby pasów ruchu oraz miejsc parkingowych na dużych ulicach i ważnych placach. Uruchomiony został także program dopłat (nawet w wysokości 400 euro) dla mieszkańców, którzy chcą zrezygnować z samochodu i przesiąść się na rower elektryczny. Efekt? Z roku na rok ruch samochodowy w Paryżu sukcesywnie spada. Porównując tylko lata 2018 i 2019 (najbardziej miarodajne przed pandemią) to spadek aż o ponad 8%.

Źródło (σ ͜ʖσ) https://um.warszawa.pl/waw/strategia/-/paryz-lider-zielonej-rewolucji
Bonus w komentarzach

#urbanistyka #ciekawostki #francja #paryz
CrazyZdzich - > Stolica Francji ma sprecyzowany cel – stać się liderem zielonej rewol...

źródło: 363753270_668783581950740_1525677067459796188_n

Pobierz
  • 5