Wpis z mikrobloga

"Koszt samochodu elektrycznego na 100 km, przy korzystaniu z publicznej stacji AC, wyniesie zatem średnio: ~19,00 zł w mieście, ~31,00 zł na autostradzie, ~24,00 zł w ruchu podmiejskim."

Żródło (23 czerwca 2023): https://intercars.pl/blog/czesci-samochodowe/ile-kosztuje-przejechanie-100-km-samochodem-elektrycznym/

Przejechanie 100 km bezyniakiem kosztuje ~55 zł.

Rewolucja? Porównujemy koszt przejazdu na paliwie dotowanym z budżetu z kosztami paliwa obciążonego ekstremalnie wysokimi podatkami (50-55% ceny "tradycyjnego" paliwa to podatek).

Przy osiągnięciu pewnej skali gospodarki nie będzie już stać nas na transfery środków wspomagających niewydajne technologie. W 2008 roku, czyli 15 lat temu, snuto wizje, że prąd będzie prawie za darmo dzięki wiatrakom i panelom słonecznym. A jeszcze przed 2008 rokiem zapowiadaomo superszybkie koleje i tani transport szynowy z inwestycji opłacanych podwyżką akcyzy na paliwa.

PS. Jako były właściciel Tesli 3, podkreślam, nie kupujcie nigdy żadnego elektryka, tylko hybrydę.

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne
FuckYouTony - "Koszt samochodu elektrycznego na 100 km, przy korzystaniu z publicznej...

źródło: tesla-model-y-red

Pobierz
  • 61
@FuckYouTony: "Przejechanie 100 km bezyniakiem kosztuje ~55 zł."
Mam mercedesa w204 C250 cdi. W trasie jak jade 90km/h mam 3,3-3-5litra na setkę, po miescie do 4,5l. Przy jezdzie 120-140 ledwo 5,2. Wiec po co i hybryda czy elektryk? Na co dzien do pracy jezdze 40km w jedna strone do pracy z predkoscia 90kmh trasa s8. Nawet elektryk nie da rady osiagnac takich wynikow jesli chodzi o koszt paliwa. Wystarczy kupic odpowiednie
@PiotrFr: w sumie właśnie często osoby dojeżdżające do miasta do pracy za owe miasto uznają odcinek od tabliczki z nazwą miasta do swojego miejsca pracy które jest poza centrum,

mój też pali w mieście mniej niż podaje producent pod warunkiem, że jeżdżę tylko trasą do IKEA i z powrotem ;]
@wsciekly_pstrong: 4km jazda przez miasto, 40 trasa s8 stad srednia predkosc 75km/h
Nie wiem po co komu elektryk, tu mam 204KM i 500Nm dostepne w kazdej chwili wiec jest i moc jak i ekologia. Wystarczy nie kupowac gownosamochodow palacych 12 na 100 i tyle w temacie. Jade sobie na rowni z ciezarowkami i nikomu nie wadzi moja predkosc. To jest bycie eko a nie przeplacanie za hybryde czy elektryka.
pomozwsprawie - @wsciekly_pstrong: 4km jazda przez miasto, 40 trasa s8 stad srednia p...

źródło: Screenshot_20230723-143305_Gallery

Pobierz
  • 0
@cwlmod: (1) Jest nieintuicyjna. ma wszystko inaczej niż "normalny" samochód, więc owszem masz wrażenie, że siedzisz w samochodzie przyszłości i nawet nie wiesz jak go odpalić, bo nie ma tam nic oprócz kierownicy i tableta, ale w praktyce to niesamowicie okrojony samochód. (2) Sterowanie WSZYSTKIM z tableta, w którym jest mydło i powidło. (3) Gaz w opór - fajnie przyspieszenie kosztem baterii, trzy starty spod świateł i zasięg spada o 30
Nie wiem po co komu elektryk, tu mam 204KM i 500Nm dostepne w kazdej chwili


@pomozwsprawie: bo mój elektryk ma ponad 500 KM i 660 Nm, a w spalinowym te wartości i tak masz tylko w określonych zakresach obrotów a nie w dowolnej chwili. Życie jest za krótkie na nudne auta

Jakość wykonania w środku to porażka


@FuckYouTony coś konkretnie?
  • 0
@assninja: Krolewstwo plastiku, miejscami lekko niedopasowane elementy, tragiczna ergonomia - tam jest wszystko inaczej niż w każdym innym samochodzie na świecie. A we wszystkich samochodach na świecie są w odpowiednich miejscach klamki i przyciski, bo to wynika z blisko 100 lat badań. Tesla postanowiła #!$%@?ć manianę i wszystko masz nieintuicyjne.

Przykład: jeździsz na codzień Opelm Corsą, wsiadasz do dowolnej Toyoty, Mercedesa, Audi i wiesz jak otworzyć drzwi, szybę, odpalić auto, włączyć
@FuckYouTony: plastiki? Przecież wszystko jest mięciutkie i przyjemne i nic nie skrzypi. Konsola środkowa w starszych 3 była piano black i się "palcowała" ale nie można jej zarzucić złego wykonania

Otwieranie szyb masz tą samą częścią, nr. katalogowym co mercedesa :) klamki w środku S/X są zwyczajne, w 3/Y jest przycisk oraz dźwignia awaryjna którą łatwo pomylić z klamką

To co się robi zupełnie inaczej to ustawianie lusterek i kierownicy, ale
@pomozwsprawie:

wystarczy nie byc debilem za kierownica.

Aha i jakie to miasto? Pcim?

Rozpedzasz sie szybko i jedziesz zgodnie z przepisami czyli 50km/h czyli 4 bieg i masz 1050obr/min

To powiedz mi dlaczego Mercedesowi w laboratorium wychodzi 2x więcej?

Nie wiem po co komu elektryk, tu mam 204KM i 500Nm dostepne w kazdej chwili

No jak wiemy w elektryku nie są dostępne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
plastiki? Przecież wszystko jest mięciutkie i przyjemne i nic nie skrzypi. Konsola środkowa w starszych 3 była piano black i się "palcowała" ale nie można jej zarzucić złego wykonania


@assninja: Napisałem że miałem Model 3. Moja opinia jest subiektywna. Nic nie pisałem o skrzypieniu, napisałem o #!$%@? jakości materiałów, złym wykonaniu i tragicznej ergonomii.

EDIT, screenshot:
FuckYouTony - >plastiki? Przecież wszystko jest mięciutkie i przyjemne i nic nie skrz...

źródło: Bez tytułu

Pobierz
Przy osiągnięciu pewnej skali gospodarki nie będzie już stać nas na transfery środków wspomagających niewydajne technologie


@FuckYouTony: no, a jednak #!$%@? miliardy na przeskalowane drogi zamiast budować, remontować i utrzymywać linie kolejowe i sensowną siatkę połączeń na nich.