Wpis z mikrobloga

"Koszt samochodu elektrycznego na 100 km, przy korzystaniu z publicznej stacji AC, wyniesie zatem średnio: ~19,00 zł w mieście, ~31,00 zł na autostradzie, ~24,00 zł w ruchu podmiejskim."

Żródło (23 czerwca 2023): https://intercars.pl/blog/czesci-samochodowe/ile-kosztuje-przejechanie-100-km-samochodem-elektrycznym/

Przejechanie 100 km bezyniakiem kosztuje ~55 zł.

Rewolucja? Porównujemy koszt przejazdu na paliwie dotowanym z budżetu z kosztami paliwa obciążonego ekstremalnie wysokimi podatkami (50-55% ceny "tradycyjnego" paliwa to podatek).

Przy osiągnięciu pewnej skali gospodarki nie będzie już stać nas na transfery środków wspomagających niewydajne technologie. W 2008 roku, czyli 15 lat temu, snuto wizje, że prąd będzie prawie za darmo dzięki wiatrakom i panelom słonecznym. A jeszcze przed 2008 rokiem zapowiadaomo superszybkie koleje i tani transport szynowy z inwestycji opłacanych podwyżką akcyzy na paliwa.

PS. Jako były właściciel Tesli 3, podkreślam, nie kupujcie nigdy żadnego elektryka, tylko hybrydę.

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne
FuckYouTony - "Koszt samochodu elektrycznego na 100 km, przy korzystaniu z publicznej...

źródło: tesla-model-y-red

Pobierz
  • 61
@FuckYouTony: Należy wziąć również pod uwagę to aby jeździć elektrykiem trzeba go najpierw kupić. jest odpowiednio droższy od odpowiednia spalinowego, wiec trzeba w tym koszcie na 100km uwzględnić też wyższą cenę samochodu. Gdzie np oszczędzimy na 100km tyle, ale najpierw musi nam się zwrócic samochód. Po drugie za cene elektrykę kupimy dużą lepszą spalinówkę. No i dochodzą diesle, która palą mało.

W przyszłości to raczej należy się spodziewać silników spalinowych ale
@r5678:

Po drugie za cene elektrykę kupimy dużą lepszą spalinówkę.

To tak działa tylko przy tanich małych autach. Im wyżej tym mniejsza/brak różnicy w cenie.

W przyszłości to raczej należy się spodziewać silników spalinowych ale spalających wodór

To dopiero nieefektywne. Trzeba by mieć darmowy prąd do tego wodoru. I po co do tego używać jeszcze silnik spalinowy?

jest odpowiednio droższy od odpowiednia spalinowego, wiec trzeba w tym koszcie na 100km uwzględnić
@FuckYouTony: ja nadal mam model 3 i nie mogę stwierdzić żadnej złej jakości wykonania etc. Dlatego zapytałem o konkrety :P

Myślę nad plaidem ale te są z usa i tam naprawdę jest gorsza jakość, no i te debilne kierunkowskazy... ehh decyzje decyzje:)
@r5678: Wodór niestety nie jest odpowiedzią. Kiliogram wodoru kosztuje 69 zł (ul. Tango w Warszawie), przejechanie 100 km kosztuje 55 zł, tyle samo co benzyniakiem, więc tu jest jeszcze gorsza sytuacja niż z elektrykami (dotowane paliwo vs silnie opodatkowane paliwo). Ponad to budowa instalacji do obsługi wodoru jest niesamowicie droga. IMO, wodór tak, ale do transportu miejskiego i do lokomotyw, nie prywatnych aut.
@FuckYouTony a ty dlaczego pozbyłes się elektryka, robiłeś często ponad 300km dziennie? czy mieszkasz w bloku bez miejsca postojowego z ładowarką? bo chyba tylko dla takich osób elektryk jest słabym wyborem. Dla reszty nie ma nic lepszego
@FuckYouTony: jeżeli odbierzesz dopłaty do kupna, wyrównasz podatek od energii elektrycznej i podatek zawarty w cenie paliwa to oczywiście, że wyjdzie, że elektryki są droższe w zakupie, droższe w eksploatacji, droższe w ubezpieczeniu (nikt nie chce tego naprawiać po wypadku), droższe jeżeli chodzi o spadek wartości na rynku wtórnym.

Dlatego tak samo jak z żarówkami 'energooszczędnymi' należy ludzi zmusić do zakupu i krzyczeć, że to innowacja.
@PiotrFr: nie wiem, widocznie, brakuje im mnie jako kierowcy testowego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam om651 na 2 turbo i takie spalanie wychodzi. Przy 90, automat zapina 7 bieg i obroty mam jakies 1600 na min. Ile ma spalic przy takich obrotach?
@liter_wody jutro zrobie fotke bo dzis juz nie wybieram sie nigdzie. Uwierz mi 500nm robi robote i nie jest sie zawalidroga.
@LifeReboot zakup jest droższy ale reszta to kłamstwa
w paliwie 35% ceny netto to podatki, marża itp
w energii 50% to różne opłaty itp. Sama energia to ok 500zl/MWh
ubezpieczenie na elektryki jest tańsze.
Remontuje się tak samo. Jeśli uszkodzenia są poważne to zarówno elektrykiem jak i autem spalinowym nikt nie chce jeździć
bo mój elektryk ma ponad 500 KM i 660 Nm, a w spalinowym te wartości i tak masz tylko w określonych zakresach obrotów a nie w dowolnej chwili. Życie jest za krótkie na nudne auta


@assninja: bardzo ciekawe, u mnie ledwo 400 koni i 650Nm na starej hydrokinetycznej skrzyni

Ciekawe kto robi 200-300 szybciej, ja czy ty ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡
ja nadal mam model 3 i nie mogę stwierdzić żadnej złej jakości wykonania etc. Dlatego zapytałem o konkrety :P


@assninja: konsola środkowa to tak naprawdę kwestia gustu - ale jakość materiałów, gdy porównujesz BMW czy Mercedesa za dokładnie te same pieniądze - robi negatywne wrażenie. Podobnie spasowanie (duże i nierówne szpary w panelach - choć i tak jest niebo lepiej niż w pierwszych S gdzie było gorzej niż w Dacii), czy
Ciekawe kto robi 200-300 szybciej, ja czy ty ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


@Atreyu: dobra dobra :P 260 km/h wystarczy każdemu - Bill Gates xD ale odezwę się jeśli zmienię na plaida hehe

gdy porównujesz BMW czy Mercedesa za dokładnie te same pieniądze


no okay, ale bmw czy merc za takie pieniądze będzie