@Piottix: niechęć do rond turbinowych bierze się ponoć z braku umocowania ich w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych oznakowania. Jedni twierdzą że tak jest inni że nie jest (i projektują takie ronda). Ale zacząć trzeba faktycznie od jasnego umocowania ich w prawie.
@kompek możliwe, że jechałem, nie pamiętam, dawno nie byłem w Poznaniu.
Ale jeździłem już po wielu różnych wynalazkach i dalej obstawiam przy swoim, że klasyczne rondo jest najlepszym rozwiązaniem głównie ze względu na to, że zawsze jest takie samo (powinno być w założeniu) i kierowcy zawsze wiedzą czego się spodziewać.
Innym problemem, większym, jest to, że kierowcy nie umieją jeździć po rondach np. często zjeżdżając w zjazd bezpośrednio z wewnętrznego pasa.
Kiedyś babci zainstalowałem wykop żeby sobie pooglądała co się w świecie dzieje, a dziś się dowiedziałem że babcia czasami przegląda i czyta co tam wykopiecie. Babcia ma 75 lat, można 75 plusików dla niej? #wykop #babcia trochę #chwalesie
#takaprawda #prawojazdy #polskiedrogi
źródło: change-my-mind-meme-1
PobierzCałym sercem i rozumem za.
Klasyczne ronda to jest coś pięknego. Proste, bez udziwnień, zawsze wiadomo jak jechać.
@Krupier: No chyba nie. Widać, że po Rondzie Rataje w Poznaniu to Ty nigdy nie jechałeś, ani przed remontem, ani po.
Jedni twierdzą że tak jest inni że nie jest (i projektują takie ronda).
Ale zacząć trzeba faktycznie od jasnego umocowania ich w prawie.
Ale jeździłem już po wielu różnych wynalazkach i dalej obstawiam przy swoim, że klasyczne rondo jest najlepszym rozwiązaniem głównie ze względu na to, że zawsze jest takie samo (powinno być w założeniu) i kierowcy zawsze wiedzą czego się spodziewać.
Innym problemem, większym, jest to, że kierowcy nie umieją jeździć po rondach np. często zjeżdżając w zjazd bezpośrednio z wewnętrznego pasa.