Chce kupić sobie corollę kombi hybrydę i przesiąść się ze swojego starego diesla ale znajomy ostatnio nastraszył mnie jak duże są koszty napraw czy wymiany akumulatorów.
Jak jest w rzeczywiści? Serio serwis takich samochodów jest tak drogi?
@mrOlii: Toyota daje na swoje baterie nawet 10 lat gwarancji więc nic się nie bój, reszta jak to toyota - stosunkowo niezawodna a jak coś się zepsuje to naprawisz w sensownej cenie. Mam corollę z 2020 pytaj jak chcesz coś konkretnego wiedzieć :)
@mrOlii: Znajomy gada głupoty, silnik benzynowy w hybrydzie serwisuje się normalnie i jest niezawodny jak każdy wolnossący silnik Toyoty, a może nawet bardziej ze względu na niewysilenie. Część hybrydowa raczej się nie psuje, a akumulatory często wystarczają na cały cykl życia auta (patrząc na doświadczenie z Priusów).
Ja bym wręcz powiedział, że koszty napraw są niższe niż w zwykłym aucie, bo przez brak klasycznego rozrusznika odpada cała część związana z zapłonem,
@mrOlii A pewnie ten znajomy nigdy nie miał takiego auta i gada brednie. pewnie chodzi o akumulator trakcyjny służący do napędu to cię uspokoję bo w corolli o ile będzie czysty filtr w klatce chłodzącej to i pół miliona zrobi na jednym akumulatorze. Priusy do generacji 3 (poza prius+) auris do 2 generacji miał starszy typ akumulatora i dodatkowo dużo właścicieli miało gdzieś stan siatki na wlocie powietrza do chłodzenia baterii. Reasumując
@LIBED: Tak, kosztuje 200 zł na rok. Dodatkowo jak się nie spóźniło nigdy z przeglądami i kolejne będzie robić u nich to przedłużają gwarancje na prawie cały samochód (z małymi wyłączeniami jak klocki itp) do bodajże 5 lat czy dłużej nawet, ostatnio jak byłem na przeglądzie to się na to załapałem
@mrOlii: ja mam od roku Corollę TS Kombi 2022 i przesiadałem się ze starej corolli E12 D-4D. właśnie wróciłem z testów. wszystko ok, klocki na 100k+ km, filtra paliwa nie trzeba wymieniać, a przynajmniej dużo rzadziej, więc póki co super z tymi kosztami ( ͡°͜ʖ͡°) praktycznie nic się nie zużyło, nabiłem 12k km.
P.S z niemiłych zaskoczeń o których nie wiedziałem przed zakupem to to,
@LuckyLuke_2776 Zalety elektryka masz do ~60km/h, potem jest wycie i niewiele się dzieje, ale spod świateł w ruchu miejskim tylko pełny elektryk Cię wyprzedzi ze względu na reakcję silnika. Chociaż w 2.0 TS którym często mam okazję jeździć powiedziałbym że jako-takiej dynamiki wystarcza do tych 120-130km/h zresztą potem i tak jest już za głośno.
@mrOlii mam w rodzinie taką 2.0 z początku produkcji czyli 2019r., obecnie chyba koło 70k km I od
@mrOlii Jeżeli chodzi o silnik to 2.0 jest mocniejsze i na trasie zawsze jest to plus, 1.8 to bym brał ale po lifcie tylko bo jest o wiele szybszy od przed lift. Do tego dla fanów naprawdę taniej jazdy to mamy w 1.8 bezproblemowy montaż lpg, ale to tylko przy robieniu naprawdę sporo kilometrów.
Jak jest w rzeczywiści? Serio serwis takich samochodów jest tak drogi?
#hybryda
#corolla
#toyota
Ja bym wręcz powiedział, że koszty napraw są niższe niż w zwykłym aucie, bo przez brak klasycznego rozrusznika odpada cała część związana z zapłonem,
Reasumując
P.S z niemiłych zaskoczeń o których nie wiedziałem przed zakupem to to,
@mrOlii mam w rodzinie taką 2.0 z początku produkcji czyli 2019r., obecnie chyba koło 70k km I od
dzięki panowie!
jaki silnik i dlaczego akurat ten?
jak spalanie?
chyba chcę wziąć używkę z salonu, dobry wybór? boje się komisów
patrzyłem na dwa takie:
https://pewneauto.pl/oferta/toyota-corolla/164490
https://pewneauto.pl/oferta/toyota-corolla/157108
Btw - nie wiecie dlaczego tak mała różnica w cenie a tak duża w przebiegu i w wyposażeniu?
@mrOlii: 2.0 184 KM, bo taki był najmocniejszy na tamten moment :P a samochód jest ciężki więc niech silnik choć trochę to rekompensuje.
~6,0 l/100km Jak chcesz, to prowadze dokładne statystyki, mogę potem wrzucić screena.
Widzę, że jedna to executive a druga GR sport. Jak kupywałem swoją