Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Powoli mnie Ukraińcy wkurzają.
Pracuję jako lekarz na SOR i ja naprawdę nie rozumiem jak można żyć półtorej roku w Polsce i dalej nic nie mówić po polsku, pochodząc z Ukrainy.
Jeszcze rozumiem Hindusów czy Afrykańczyków, ludzi z kompletnie innej grupy językowej, ale z Ukrainy?
Od początku wojny przychodzi mnóstwo Ukraińców na SOR z katarem, bo nie mają lekarza rodzinnego i do tego przywykłem, mimo że półtorej roku w Polsce to chyba dość czasu, by ogarnąć sobie POZ.
Ale litości - właśnie się przyszła córka z matką z peselem 75, papierkiem o nadaniu pesela z kwietnia z 2022 i jedyny sposób komunikacji dla nich to google translate.
Naprawdę to za mało czasu, by się nauczyć polskiego? To co oni tutaj robią?
#ukraina #medycyna #lekarz #wojna



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: razzor91
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 19
@SpalaczBenzyny: no to fajnie nie chce im się uczyć polskiego bo zaraz wracają to może gdyby istniał jakiś uniwersalny język którym się dogadasz wszędzie na globie? A nie no przecież istnieje, angielski. Oj też go nie znają? XD mi by było wstyd jechać na olekskjuzmi i nie znać słowa po angielsku i do jakiegoś arabusa, chorwata czy greka mówić po polsku a co dopiero gdzieś na dłużej niż miesiąc i nie
@imargam_2137: no niby racja ale różnica taka, że pewnie wielu z nich po porostu spierydalało przed ruskimi a nie jechało na olekskjuzmi

ja ich nie tłumaczę w takim sensie, ze to dobrze tylko wyjaśniam z czego to może wynikać,
baba lat 45 wyrwana ze wsi na wschodniej Ukrainie to mogła nigdy nie być za granicą a Ty mówisz o znajomości angielskiego
w szkole też pewnie tylko ruski miała a po podstawówce