Wpis z mikrobloga

Witam, pewnie dla wielu moje pytania będą trywialne, lecz nie mam doświadczenia w sprawie jednoosobowych firm i dopiero zagłębiam się w temacie. Mam umówioną rozmowę z doradcą, lecz chce najpierw trochę liznąć tematu.
Generalnie chciałbym zrezygnować z umowy o pracę na rzecz b2b i nurtuje mnie kilka rzeczy.
Mam w planach na początku zrobić to w najłatwiejszy możliwy sposób i wystawiać jedną fakturę mojemu pracodawcy.
1. Mam w głowie jeden zły scenariusz. Załóżmy, mam już tą firmę, pracuje 2 miesiące, wystawiłem 2 faktury oraz podejmuje decyzje rezygnacji z pracy. Następnie nie mogę znaleźć satysfakcjonującej oferty przez 2 miesiące. Czy po prostu mogę zamknąć lub zawiesić tą firmę od tak po tych dwóch miesiącach? Bez żadnych konsekwencji?
2. Nie wystawiłem w miesiącu żadnej faktury, to jakie składki powinienem opłacić? Oczywiście chce być ubezpieczony.
3. Czy w ramach jednoosobowych działalności warto zwrócić na coś uwagę? Jakieś kruczki, o których się nie dowiem od doradcy?
4. Czy masz doświadczenie z inFakt?

Dodam, że różnice miedzy b2b i umową o pracę znam doskonale, interesuje mnie tylko temat funkcjonowania firmy.

#b2b #programista15k #pracait
  • 6
@ztakisam 1. Możesz jak najbardziej jeszcze jak. Chyba najlepiej zamknąć działalność od razu jak nie korzystasz. Przy zawieszonej nie resetuje się czas na te ulgi zusowe oraz trzeba pit składać za działalność
2. ZUS: emerytalne, rentowe, chorobowa jeśli ktoś płaci i składka zdrowotna. (chyba, że jesteś zatrudniony gdzieś na UOP to jest inaczej)
3. założyć firmę 2. dnia miesiąca. Mały ZUS czy jak ten program się tam nazywa liczy pełne miesiące, więc
trzeba pit składać za działalność


@papieska_ONUCA: jak to działa? Działalność zawieszona -> nie wystawiam faktur -> nie mam przychodów/dochodów. To od czego mam płacić ten dochodowy?
@ztakisam:
0 nie chcesz przechodzić na B2B u obecnego pracodawcy zachowując zakres obowiązków, bo nie będziesz mieć korzystnego opodatkowania.