Wpis z mikrobloga

Hej Mirasy :)

Chciałem się nauczyć modelowania 3D, ale nie wiem jaki program będzie najlepszy. Słyszałem, że Blender ma ogromne mozliwości, ale ma skopany interfejs, a 3ds Max jest z kolei płatny...

Więc co polecacie, dla osoby która dopiero będzie zaczynać się uczyć? Z góry dzięki :)

#3d #modelowanie #grafika #grafika3d #pytanie #mikroreklama #informatyka
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@a2t1: ja trochę Cinema 4D ogarnąłem bardzo przystępny program jak poznasz podstawy i podobno w 3d maxie to samo robi się dużo dłużej. Łatwo ram się modeluje i są kursy z lynda.com na necie. Rzeźba to zbrush wydaje się ciekawy
  • Odpowiedz
@a2t1: Blender nie ma wcale takiego skopanego interfejsu. Większość operacji i tak robisz za pomocą skrótów klawiaturowych. Sam stawiam pierwsze kroki w 3D i w blenderze fajnie mi się pracuje.
  • Odpowiedz
@a2t1: a niedługo interfejs w blenderze znowu się zmieni - wg. mnie będzie bardziej przejrzysty, zawitają taby.

I jak pisał ktoś wcześniej - ucz się skrótów klawiszowy i jak czegoś potrzebujesz to naciśnij spacje i to wyszukaj ;)

Tip: klikając polecenie (np. G do przesunięcia, S do skalowania, E do wyciągania) i potem naciśniecie klawisza odpowiadającego za oś (X Y Z) przesuwasz, skalujesz lub wyciągasz w tylko jednej płaszczyźnie ;)
  • Odpowiedz