Wpis z mikrobloga

Jako że "odświeżam" sobie matematykę od poziomu 4 klasy podstawowej wzwyż będę wrzucać co jakiś czas zadania na mirko. Pomyślałem, że może ktoś z was miał taki pomysł kiedyś, ale nie doszło do jego realizacji. Więc żeby chętni mieli szansę chociaż częściowego sprawdzenia się tworzę tag, na który będę wrzucać ciekawe (z mojej perspektywy) zadania.

(edit: proszę o wrzucanie waszych odpowiedzi w "spojlerze" żeby nie sugerować innym rozwiązania)

#powtorkazmatematyki #matematyka #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
S.....t - Jako że "odświeżam" sobie matematykę od poziomu 4 klasy podstawowej wzwyż b...

źródło: IMG_20230515_140530

Pobierz
  • 52
@ScholarsHut:


Ale niestety wszyscy patrzą na konkretny, utarty schemat obliczeń a nie na to czy wynik jest poprawny. Jeden z powodów dlaczego nienawidziłem matmy w podstawówce i szkole średniej, za to kochałem ją całym sercem na studiach gdzie liczył się poprawny wynik i logiczne myślenie a nie "utarty schemat". Mamy do czynienia z jednostkami SI które są wymienne więc powyższe rozwiązanie zadania jest poprawne.
@Nemo24: a weź spierfalaj , mam 3/4 wyplaty z czego 1/3 idzie na alimenty . z 2/3 musze wszystko oplacic to zostanie mi wlasnie na 2/5 kg ciasta. Uja sie znasz :D
1000g / 5 = 200g x 2 = 400g

400g - 100g = 300g / 3 = 100g x 1 = 100g


@govsareliars: lepiej już pozostań przy utartych schematach, w których to co po lewej stronie znaku równości równa się temu co po prawej, bo to co piszesz to już jakaś inna forma matematyki, skoro wg tych zapisów 200 g = 400 g, albo 300 g = 100 g
@Rzyleta: Nie zgodzę się w całości. Zadania z matematyki to nie tylko obliczenia ale również logiczne myślenie. Mając zadanie "Oblicz" i podane konkretne działania - tutaj z natury nie zamienia się liczb w sposób w jaki to można zrobić w zadaniach w których działanie/działania trzeba zbudować na podstawie polecenia i są ujęte jednostki SI. Same jednostki SI są po to, aby utrzymać logiczną ciągłość danego działania, dlatego też nauczyciel z głową