Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad zakupem jakiegoś używanego Audi A4 z 2010-2014. Brać automat (multitronic) czy manualną? Nigdy nie jeździłem samochodem ze skrzynią automatyczną i w sumie chciałbym, żeby mój następny samochód miał automat, bo wydaje mi się to być mega wygodne. Aczkolwiek multitronic ma słabe opinie w Internetach. W sumie to też zastanawiam się nad innymi pojazdami, jeszcze nie wybrałem niczego konkretnego.
#samochody #audi #motoryzacja

Multitronic czy manualna?

  • Multitronic 34.2% (197)
  • Manualna 19.3% (111)
  • A4 to szajs, polecam inny model 33.0% (190)
  • Nie wiem 13.5% (78)

Oddanych głosów: 576

  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ly000: z automatem jest jak z gejowskim seksem - raz spróbjesz to już nie będziesz chciał przestać.
Cvt jest fajne (mam doświadczenie z Toyoty), ale najlepiej klasyczny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym
  • Odpowiedz
Multitronic, stronic czy dsg to drogie i sredniotrwałe skrzynie. Bierz manuala, jak jednak chcesz automat to szukaj czegoś z tiptronikiem.
  • Odpowiedz
Multitronic, stronic czy dsg to drogie i sredniotrwałe skrzynie


@elmencho: Nie wiem jak multitronic czy stronic i ich trwałość. Mam natomiast DSG z ponad 460k przebiegu i działa bezporblemowo. Jedynie wymiany oleju co 60k km.
  • Odpowiedz
@1001001 to super. Grunt to wymieniac w nich olej. Zwykle jednak nikt tego nie robi i po 150-200kkm skrzynie padają, a naprawa jest curewsko droga. Ty wymieniasz i gratuluję przebiegu. Życzę żeby działała jak najdłużej.
  • Odpowiedz
@ly000: tutaj mowią, że multitronic to nie jest takie zło, jeżeli nie jest sprzęgnięte z jakimś potężnym silnikiem albo nie ciąga przyczepy https://youtu.be/xHFANa8k3os
Ja mam DSG i spoko, takie sobie tam zwyczajne jezdzidelko. Trudno mówić o awaryjnosci, przejechałem 5k od nowości. W internecie narzekają że DSG szarpie. Ja nie czuję
  • Odpowiedz
@ly000: zalezy ile masz kasy i czy jestes w stanie samemu ocenic czy skrzynia jest na ubiciu czy nie. Pare lat temu mialem a4 stronic 2.0tfsi. po roku wyszlo ze trzeba robic mechatronike w skrzyni co kosztowalo lacznie z wymiana dwumasy 15k. Po paru msc wyszlo ze jeszcze cos sie jest zmerdane i trzeba jakies suwaki w mechatronice jeszcze wymienic co kosztowalo kolejne 10k+. Dalem sobie wtedy juz spokoj z
  • Odpowiedz
@ly000 jak A4 w dieslu to bierz polifta, najlepiej wersje 150km/184km i DSG, nic ci się zbytnio tam dziać nie będzie, miałem 150km z manualem w A3 8V i sprzedałem z nalotem 200k a nowy właściciel nadal nią gania ;) A o DSG po prostu trzeba dbać, olej wymieniać i będzie git :)
  • Odpowiedz
W internecie narzekają że DSG szarpie. Ja nie czuję


@general_b---a:
Zależy która, ja mam w Superbie 1.8 TSI fatalną pod względem trwałości siedmiobiegową DQ200 na suchych sprzęgłach i przy kickdownie z VII na III czy IV na autostradzie masz taką sekundę przerwy w dostawie mocy i mocne szarpnięcie gdy łapie sprzęgło, podczas normalnej jazdy na "D" nic nie czuć., na "S" minimalnie ale taka jest charakterystyka tego trybu. DQ250 czy
  • Odpowiedz
@ly000: jest taki mechanik audi na yt, pokazuje wady i usterki w różnych modelach od 2010 wzwyż, nawet jeśli jesteś zdecydowany na audi polecam żeby mieć świadomość co i ile może się z----c, bodajże „Piter zrob to sam”
  • Odpowiedz
@smk666 kurcze widzisz, a ja bujam się A1 1.8 TFSI porobiona na 320Nm z DQ200 ze stage 2 skrzyni i zadowolony jestem na maksa. W po stejdzu na D zmienia biegi dużo później, na S jest ugrzecznione. Auto ma 130k przelotu, nic nie szarpie, nic nie muli, sama przyjemność z jazdy
  • Odpowiedz
@ly000 samo posiadanie 10 letniego A4 to już nieprzewidziane wydatki na mechaników. Jak sobie skomplikujesz sprawę automatem to możesz ostro popłynąć z hajsem.
Oczywiście możesz trafić na igiełkę xD ale w większości przypadków będziesz płacić.

A co do samej skrzyni automatycznej to jak raz sprobojesz to się zakochasz.
  • Odpowiedz
kurcze widzisz, a ja bujam się A1 1.8 TFSI porobiona na 320Nm z DQ200 ze stage 2 skrzyni i zadowolony jestem na maksa. W po stejdzu na D zmienia biegi dużo później, na S jest ugrzecznione. Auto ma 130k przelotu, nic nie szarpie, nic nie muli, sama przyjemność z jazdy


@Alinoe_83:
No ja nie narzekam na samą jazdę, jest ok, choć faktycznie w serii D zamula silnik a S przeciąga jak pryszczaty nastolatek w Civicu. To zająkniecie występuje tylko jak w przy dużych prędkościach depczesz gaz do dechy i skrzynia robi kickdown na inny bieg na tym samym wałku, rzadko występuje i można się przyzwyczaić.

Co do usterki zaś to mam taką hipotezę, że pewna seria skrzyń była wadliwa (moje auto jest z kwietnia 2017) a Skoda wiedząc o problemie zamiast zwołać klientów na akcję serwisową to zamiatała sprawę pod dywan oferując im tanią wymianę nawet po gwarancji aby nie robili smrodu
  • Odpowiedz
@smk666 jeżeli masz nowa skrzynie naprawdę sugeruje Ci Stage2 DSG, to koszt 500e a wydłuża jej żywotność dwa razy. To są już stare skrzynie rozpracowane od A do Z przez tunerów i każdy z nich powie Ci że w przypadku DQ200 zmiana programu to nie fanaberia a obowiązek aby poprawić jej żywotność. Jeżeli jesteś zainteresowany co zawiera się w Stage2 daj znać, podeślę Ci link na pw. Jest jeszcze opcja numer
  • Odpowiedz
Jeżeli jesteś zainteresowany co zawiera się w Stage2 daj znać, podeślę Ci link na pw.

@Alinoe_83:
A poproszę, kiedyś o tym czytałem ale nie ruszałem tematu póki auto było w leasingu. Od września mam pełną własność to można się bawić. Konwersja na DQ250 to już trochę za dużo zabawy, nie planuję tym autem jeździć jeszcze 10 lat aby się to opłaciło ale skoro tanim kosztem można poprawić to, co już
  • Odpowiedz