Wpis z mikrobloga

Czołem mirki z #mtb #rower
Pacjent: Kross Hexagon 2.0 - MTB tylko z nazwy, no ale darowanemu koniowi... bla bla.
Krótko i na temat:
https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb/hexagon-2-0-czarny-pomaranczowy-szary-polysk

Problem w tym, że gór dookoła mało, częściej jadę po asfalcie, ewentualnie szutrem czy polną drogą - bez hopek, zjazdów, rekreacyjnie, choć ciągnie mnie, by wyjechać poza strefę własnego komfortu i wykręcić kilka 'setek' w sezonie.

I teraz pytanie - chciałbym nieco zmodyfikować rower, co by lżej było kręcić kilometry. Generalnie z napędu jestem zadowolony, no może poza ukręconym gwintem podeału - poszła nowa korba, niby to samo, a jednak nowa działa jak trzeba.

Myślę o:
- jakieś semi-slicki, co to po prostym będą się ładnie toczyły, a wizyta poza asfaltem nie zakończy się spektakularną kraksą - jaka szerokość, by komfort nie spadł do 0?
- sztywny widelec - umówmy się: to, co jest, to rura ze sprężyną, nie amor, gibie się, gnie i swoje waży - wolałbym chyba wrócić do jazdy na luźnych nadgarstkach - zmieniał ktoś może? nie chciałbym zmieniać geometrii, do carbonu mi daleko - ot, zwykły, sztywny widelec za rozsądny pieniądz
- hamulce tarczowe - przynajmniej na przód, bo ciężko o widelec z piwotami - bawić się w mechaniczne, czy iść od razu w hydraulikę?

Czy coś jeszcze, względnie tanim kosztem, da się zrobić, by choć trochę zyskać na szybkości/mniejszych oporach przy takim rowerze? Gravel kusi, ale zakup rozważę wtedy, gdy będę pewnien, że faktycznie będę na trzaskał słuszne dystanse, a nie trzymał w garażu.
  • 7
hamulce tarczowe


@testuser: Konieczna będzie zmiana koła

czy iść od razu w hydraulikę


@testuser: A wtedy i klamkomanetki.

Kross Hexagon V2


@testuser: Dawaj linki do specyfikacji, nikt nie będzie zgadywał co to znaczyło u Krossa w jakim roku i co tam właściwie masz.
Konieczna będzie zmiana koła


@dran2: racja, nowe koło albo nauka przewijania piasty :)

A wtedy i klamkomanetki.


@dran2: czyli jednak będę szukał widelca z piwotami

Dawaj linki do specyfikacji


@dran2: roger that! poprawione
roger that! poprawione


@testuser: Na pewno jest to tegoroczny 2.0? Wcześniej pisałeś V2 co może oznaczać nawet retro 1 calową sterówkę. oznaczenia w Krossie są IMO dostatecznie bardzo mylące a jak ktoś nie jest nawet ich pewien to nic o rowerze nie można powiedzieć.
jaka szerokość, by komfort nie spadł do 0?


@testuser:
Poniżej 32mm nie ma co schodzić, bo już szybkości się nie zyska, a powyżej 40mm już odczuwalnie rosną opory.

Lekkie opony dają odczucie lepszego przyspieszania, ale więcej kosztują.

Hamulec tarczowy mechaniczny daje przewagę na mokrym, do jazdy rekreacyjnej przy ładnej pogodzie nie jest potrzebny.

Najwięcej zyskasz na oponach i pozycji jazdy: kiera maksymalnie w dół
jakieś semi-slicki, co to po prostym będą się ładnie toczyły, a wizyta poza asfaltem nie zakończy się spektakularną kraksą - jaka szerokość, by komfort nie spadł do 0?


@testuser: ja do takiej jazdy wrzuciłem 1,95 Kenda KHAN i jest przyzwoity kompromis